همشهری آنلاین: سومین سالگرد انفجار‌های مادرید روز یکشنبه 11 مارس(20 اسفند) با افتتاح بنای یادبود قربانیان آن حادثه برگزارشد

به نوشته ال موندو، در این مراسم پادشاه و ملکه اسپانیا نیز حضور یافتند همزمان نیز در محل ایستگاه قطار اتوچا بنای یادبودی که تمام آن از بزرگترین قطعات کریستال در جهان ساخته شده افتتاح شد.

در این مراسم همچنین ولیعهد اسپانیا و همسرش، خوسه لوییس ساپاترو نخست وزیر اسپانیا، ماریانو راخوی رییس حزب مردم، اصلی ترین حزب مخالف دولت، وزیر اقتصاد و دارایی اسپانیا و پاره‌ای دیگر از وزرا و مقامات بلند پایه حکومتی حضور داشتند.

این مراسم با نواختن رکوییم موتزارت آغاز شد پس از پایان اجرای موسیقی موتزارت تاج گلی بر محل یادواره قربانیان انفجار‌های مادرید قرار داده شد.

در جریان این مراسم آواز پرندگان با آوای ویولن انتونیو مارتین اسودو به اجرا درآمد.
پس از آن نیز مقامات دولتی و حکومتی اسپانیا از بنای یادبود بازدید کردند. بنای یادبود قربانیان انفجار‌های یازده مارس سال 2004 به صورت یک استوانه ساخته شده و 11 متر ارتفاع دارد.

درتمام طول  11 مارس پرچم‌های اسپانیا، اتحادیه اروپا و ایالت خود مختار مادرید به حالت نیمه افراشته قرار خواهند گرفت. برای برگزاری این مراسم تدابیر ویژه امنیتی و بهداشتی و امدادی در نظر گرفته شده بود. در زمان این مراسم 300 نیروی پلیس شهری 12 نفر از نیرو‌های عضو آتش نشانی ایالت مادرید حضور داشتند.

بر اثر انفجار‌هایی که در  روز 11 مارس 2004 در چندین ایستگاه قطار  بین شهری مادرید به وقوع بیوست، 191 نفر کشته و دست کم 1500 نفر زخمی شدند

کد خبر 17548

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز