همشهری آنلاین: یکی از متهمین اصلی انفجار‌های یازده مارس در مادرید ادعا کرد: پلیس اسپانیا به دلیل آنکه او از همکاری سرباز زده وی را به مشارکت در انفجار‌های مادرید متهم کرده است.

به نوشته هرالد تریبیون، جمال ذوغام 33 ساله که به همراه 29 مظنون دیگر به مشارکت در انفجار‌های مادرید در حال ایراد توضیحات خود خطاب به قضات دادگاه ویژه انفجار‌های 11 مارس است، متهم به فروش گوشی‌های موبایلی است که در انفجار‌ بمب‌های حادثه 11 سپتامبر به کار رفته‌اند.

ذوغام درباره اتهامات مطروحه علیه خود ضمن اظهار بی گناهی گفت: پلیس اسپانیا دوبار از وی درخواست کرد اطلاعاتی را درباره عاملان انفجار‌های مادرید در اختیار آن نیرو قرار دهد که او هر دوبار درخواست پلیس را رد کرد.

ذوغام در دادگاه ویژه انفجار‌های 11 مارس مادرید خطاب به سه قاضی مسوول رسیدگی به این پرونده گفت:در پی دستگیری من که دو روز پس از انفجار‌های مادرید رخ داد،پلیسی به دیدارم در سلول زندان آمد و به من گفت:اگر با نیرو‌های پلیس همکاری کرده بودی دچار چنین وضعیتی نمی‌شدی.

ذوغام در توجیه اظهارات خود گفت: من متوجه بودم که مساله انتقام بوده، من نه با این حمله(انفجار‌های 11 مارس) و نه با حملات دیگری ارتباط داشتم. من حتی نمی‌دانم به چه دلیل در این دادگاه حضور یافته‌ام.ذوغام همچنین عضویت در القاعده را رد کرد او همچنین آمزش دیدن در اردواگه‌های افغانستان را رد کرد وانفچار‌های مادرید را نیز محکوم کرد.این اظهارات در حالی از سوی ذوغام بیان می‌شوند که بنا به گفته شهود ذوغام در انفجار‌های مادرید دست داشته است.

دادگاه‌ انفجار‌های مادرید از روز پنجشنبه هفته گذشته با استماع اظهارات متهمین کار خود را آغاز کرد. در انفجار‌های مادرید 191 نفر کشته و 1755 نفر مجروح شدند.

کد خبر 16133

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز