همشهری آنلاین: کاندیدای ریاست‌جمهوری ونزوئلا و رقیب چاوز از مسئولان انتخابات خواست سخنرانی‌های طولانی چاوز برای تبلیغ حضور انتخاباتی‌اش از رادیو تلویزیون دولتی پخش نشود.

انریکه کاپریلس رقیبش ، هوگو چاوز را به استفاده سیاسی از پخش رادیو تلویزیونی در نزدیکی انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا در 16 مهر متهم کرد و از شورای ملی انتخابات خواست در این زمینه اقدام کند.

رئیس‌های این شورا برای انتخابات مقرراتی تعیین کرده‌اند که  پیام‌‌های رادیو تلویزیونی به نفع هر کاندیدا را که بیش از 3 دقیقه باشد منع می‌کند.

این قوانین جدید از زمان آغاز رسمی تبلیغات یعنی یک‌شنبه آینده اجرا خواهند شد.هنوز مشخص نیست که آنها استفاده مدام و طولانی رئیس‌جمهور فعلی را از پخش رادیو تلویزیونی که به "کادناس {زنجیره‌ای}" معروف اند و همه شبکه‌ها باید آن را پخش کنند؛ نیز محدود کنند یا خیر.

کاپریلس گفت:"ما درخواست داریم از یک‌شنبه هیچ کادناسی نداشته باشیم.او می‌تواند در تلویزیون تبلیغ کند اما از کادناس استفاده نکند".

چاوز تا این لحظه به سخنان رقیبش واکنش نشان نداده‌است.او در هفته‌های اخیر از توانایی‌اش برای دراختیار گرفتن پخش‌های رادیو تلویزیونی استفاده و دو بار در هفته هر کدام به مدت چند ساعت در رادیو تلویزیون صحبت کرده است.

 

کد خبر 175380
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز