مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۷ تیر ۱۳۹۱ - ۰۵:۲۸
۰ نفر

ساکنین لندن هرروز سعی می‌کنند با دوچرخه به محل کار خود بروند.

لندن

یکی از دلایل این علاقه به دوچرخه‌سواری در میان مردم محلی اختصاص‌یافتن مسیرهای ویژه دوچرخه سواری برای رفت‌وآمد روزانه آنهاست که به‌عنوان نمونه شامل یک شبکه کانال قدیمی در مرکز شهر می‌شود که عبور از آن برای خودروها ممنوع شده است. در این شهر چندسالی است که برنامه اجاره ارزان قیمت دوچرخه به شهروندان هم آغاز شده است.

در شهر لندن 15نقشه مخصوص دوچرخه سواری وجود دارد که یکی از آنها روی مسیرهای منتهی به پارک المپیک که در بخش شرقی شهر واقع است متمرکز شده است. توریست‌هایی که از این مسیرها برای برنامه‌ریزی سفر شهری خود استفاده می‌کنند می‌توانند با هزینه‌ای کمتر و سریع‌تر از تماشاگرانی که با اتوبوس و تاکسی یا مترو و واگن‌های شهری سفر می‌کنند به محل بازی‌های المپیک که به‌زودی برگزار می‌شود، برسند.

مؤسسات گردشگری هزینه‌های سفر به لندن را طی دوران برگزاری مسابقات بررسی کرده‌اند و براین‌اساس افرادی که مایل باشند تا خودرویی اجاره کنند باید 16دلار در روز بابت مجوز عبور از طرح ترافیک لندن بپردازند و 10دلار بابت سوخت هزینه کنند و نزدیک به 50کیلومتر از مسیرهای ویژه‌ای که براساس اولویت برای ورزشکاران، مقامات رسمی و خبرنگاران رزرو می‌شود برای رسیدن به دهکده محل برگزاری بازی‌ها برانند و اگر خوش شانس باشند جایی برای پارک اتومبیل خود پیدا کنند.

سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی مانند متروی لندن هم آماده انتقال توریست‌ها هستند اما باید فشار ناشی از سفر درون شهری 15میلیون مسافر روزانه را تاب بیاورند و این در حالی است که در روزهای عادی به12میلیون مسافر خدمات ارائه می‌کنند. سال گذشته نیز شهردار این شهر برنامه‌ای برای تجهیز سیستم حمل‌ونقل این شهر به 8000دوچرخه اجاره‌ای آغاز کرد.

کد خبر 175364

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز