گروه اجتماعی: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خبر داد که پلیس راهور در تابستان 91با هشت تخلف حادثه‌ساز برخورد قاطع خواهد کرد.

 سردار اسکندر مومنی در گفت‌وگوی اختصاصی با همشهری، گفت: اما این به آن معنا نیست که بقیه تخلفات را کنترل نمی‌کنیم. مومنی تاکید کرد: این هشت تخلف به این دلیل که عامل بیش از 80درصد از تلفات هستند، در اولویت برخورد تابستانی ‌ قرار گرفته‌اند.

رئیس پلیس راهور هشدار داد: کسانی که این هشت تخلف را مرتکب شوند، مطمئن باشند که هم توقیف می‌شوند و هم نمره منفی می‌گیرند. به گفته مومنی این هشت مورد تخلف حادثه‌ساز عبارتند از: نبستن کمربند ایمنی، سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و تجاوز به چپ و حرکات مارپیچ، توقف دوبله، تجاوز به گذرگاه عابر پیاده، عدم‌استفاده از ‌ کلاه ایمنی برای راکبان موتورسیکلت‌ها، حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌ها و صحبت‌کردن با تلفن همراه.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه تا امروز گواهینامه بیش از هزار نفر ضبط شده و تابستان امسال نمی‌توانند رانندگی کنند، گفت: بیش از چهار هزار نفر هم در آستانه ضبط گواهینامه هستند؛ پس رانندگان باید بیشتر رعایت کنند. او ادامه داد: ما این هشت تخلف را به هر وسیله‌ای رصد کنیم هم توقیف می‌شوند و هم نمره منفی می‌گیرند.

کد خبر 175206
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز