گروه اقتصادی: اظهارات اخیر دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد که برخلاف برنامه اعلامی قبلی دولت، 4.5 میلیون ایرانی بی‌سروصدا و خاموش از قطار یارانه نقدی پیاده شده‌اند.

محمدرضا فرزین به ایسنا گفته که پیش از این 74.5 میلیون ایرانی یارانه نقدی می‌گرفتند که این میزان به 70 میلیون کاهش پیدا کرده است. وی ایرانیانی را که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، از جمله حذف‌شدگان از یارانه نقدی اعلام کرد و درباره چگونگی شناسایی افراد دارای تمکن مالی گفت: به هر حال ما از خیلی پایگاه‌های اطلاعاتی استفاده کرده‌ایم و نظام مشخصی برای شناسایی این افراد داریم.

فرزین توضیحات بیشتری درباره اینکه حذف4.5 میلیون از چه زمانی صورت گرفته و وضعیت دریافت‌کنندگان مابه‌التفاوت مرحله اول و دوم چه می‌شود؟ توضیحی نداد اما درخصوص اینکه آیا باز هم تعداد دریافت‌کنندگان یارانه کاهش خواهد یافت؟ گفت: ‌ما هم‌اکنون در حال بررسی این موضوع هستیم.

دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها همچنین در مورد ملاک‌های حذف برخی خانوارها از یارانه نقدی سخنی نگفت اما به دریافت‌کنندگان پیامک کوتاه انصراف از یارانه نقدی اشاره کرد و گفت: این پیامک‌ها طبق بررسی بانک‌های اطلاعاتی متعدد برای مردم ارسال شده و ممکن است، خطاهایی داشته باشد اما کلیت ارسال پیامک‌ها درست است.

به گزارش همشهری، حذف برخی خانوارها از یارانه نقدی درحالی صورت گرفته که پیش از این دولت اعلام کرده بود، قبل از حذف، به خانوارها اطلاع‌رسانی می‌شود. همچنین قرار بود درخواست خانوارهایی که پیامک انصراف از یارانه دریافت کرده و در سایت رفاهی عدم‌انصراف خود را اعلام کرده‌اند، بررسی شود و نتیجه به اطلاع برسد که این اتفاق نیز تاکنون نیفتاده است.

از سوی دیگر، عدم‌دریافت یارانه 28 هزار تومانی که اخیرا به‌عنوان یارانه نان قابل برداشت شد از سوی خانوارهایی که پیامک دریافت کرده‌اند بر ابهامات دخل و خرج سازمان هدفمندی یارانه‌ها اضافه کرده است. قرار بود مبلغ 28 هزار تومان به‌عنوان مابه‌التفاوت یارانه نقدی مرحله اول و دوم پرداخت شود که با توجه به عدم‌اجرای مرحله دوم، عدم‌دریافت توسط دیگر خانوارها ایجاد‌کننده شبهه است.

کد خبر 175201
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز