همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: مردم از مسئولان و مدیرانشان توقع دارند که قدر و علم و تجربه را دانسته و با سعی و خطا حرکت نکنند. مردم از مدیرانشان می خواهند اراده حل مشکل را داشته و بر مشکلات بتازند و از آن ها فرار نکنند.

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر محمد باقر قالیباف در دومین همایش مدیران محلات که در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد ، با بیان اینکه همگی ما در جامعه شهری زندگی می کنیم، گفت : در چنین جامعه ای با همه پیچیدگی های موجود تفکر با هم بودن ، برای هم بودن و صداقت در گفتار و عمل باید وجود داشته باشد. باید امروز باورمان شود که اصولا مسائل جمعی نیازمند یک اقدام جمعی ،هوش جمعی و خرد جمعی است.

قالیباف با اشاره به این که باور داریم و تلاش می کنیم که بگوییم شهرداری یک نهاد اجتماعی است ، تصریح کرد : اولین شرط نهاد اجتماعی کار جمعی کردن است که البته کار سختی است اما اگر دست روی دل مردم بگذاریم متوجه می شویم که چه می خواهند. آن ها یک مسئول یا مسوولانی خدمت محور می خواهند. مسئوولانی می خواهند که از سیاست زدگی و اختلاف و تنش دوری کنند و در کارشان جوهره دینی تبلور داشته باشد.

شهردار تهران افزود: مردم از مسئولان و مدیرانشان توقع دارند که قدر و علم و تجربه را دانسته و با سعی و خطا حرکت نکنند. مردم از مدیرانشان می خواهند اراده حل مشکل را داشته و بر مشکلات بتازند و از آن ها فرار نکنند.

قالیباف در ادامه گفت: در یک نهاد اجتماعی باید تلاش کنیم به جای اینکه اوامر از بالا به پایین باشد مردم سالاری دینی که از دستاوردهای انقلاب اسلامی است را به اجرا درآوریم و اوامر از پایین به سمت بالا حرکت کند و از تمرکز گرایی دوری کنیم.

شهردار تهران با اشاره به گذشت یک سال از عمر مدیریت محلات به وجود برخی اختلافات و زمزمه هایی در این خصوص که با راه اندازی این مجموعه اختلافات زیاد شده است، گفت : وقتی در مقیاس ملی میان دولت و مجلس این اختلافات وجود دارد انتظار دارید که در سطح محلات این اختلاف وجود نداشته باشد. حداقل ما رفتارمان را درست کنیم که آن ها هم ببینند و تجربه کنند.

وی افزود : یک دلیل دیگر این مسئله این است که ما به دست مردم نگاه می کنیم نباید انتظار تشکر و قدر دانی از مردم را داشته باشیم چرا که با خدا معامله کرده ایم .

شهردار تهران با تاکید بر اینکه در مجموعه شورایاری ها اشکالاتی وجود دارد، گفت : این ها دلیل نمی شود که بگوییم شورایاری مجموعه ای بد است اما به طور حتم کمتر از نهادهای تشکیلاتی تر و سازماندهی شده تر مشکلات دارد و پاک تر از آنها است البته باید تلاش کنیم همین میزان مشکلات را از بین ببریم.

قالیباف به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شوراهای شهر و شهرداری ها اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند همانطور که شهرداری باید بداند شورای شهر ریشه آن است و درختی علیه ریشه اش اقدامی نمی کند شورای شهر هم بداند اگر لازم است درخت میوه خوبی بدهد به پشتیبانی ریشه نیاز دارد. همین نقش برای پارلمان محله و مدیریت محلات نیز وجود دارد و باید ارتباط دقیق و مکمل بین این دو برقرار باشد.

شهردار تهران با بیان این که آثار و نتایج این اقدام بزرگ اجتماعی را در آینده خواهید دید گفت : مهمانان خارجی که این تشکیلات و ساختار را می بینند برایشان عجیب است که چنین اقدامی این گونه و در این وسعت به انجام می رسد وقتی می بینند در نظام اسلامی مشارکت حقیقی اینگونه شکل گرفته است برایشان جالب است . این نوعی دفاع از نظام اسلامی است که این همه توطئه علیه آن وجود دارد.

شهردار تهران در ادامه گفت : اگر در سر جمع اقدامات ما و آنچه که از این فعالیت ها می تراود و مردم می بینند جنبه تربیتی مبتنی بر باور دینی نداشته باشد هم ضرر مادی هم ضرر معنوی و هم ضرر تشکیلاتی می کنیم و هم خسارت دنیا و هم خسارت آخرت می بینیم.

وی افزود: بسیاری از کارها باید در شهر اتفاق بیافتد اما شان آن ها به گونه ای نیست که در مسجد انجام شود ما باید همان کار را با جوهره دینی و خارج از مسجد به اجرا درآوریم .

شهردار تهران عنوان کرد: ابتدا باید ظرفیت مسجد را پر کنیم و هر کاری که در شان مسجد نیست بیرون از مسجد اما با تفکر مسجدی و جوهره دینی انجام دهیم که اگر این گونه عمل نکنیم به جوانان و جامعه ظلم کرده ایم .

کد خبر 175169
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز