همشهری آنلاین: شرکت گوگل اعلام کرد "لری پیج" مدیر اجرایی این شرکت صدای خود را از دست داده است،‌ اما جزئیات بیشتری درباره بیماری وی ارائه نکرده و برخی از روسای شرکت‌های مختلف بر این باورند گوگل باید دراین‌باره اطلاعات بیشتری آشکار سازد.

لری پیج

بنیانگذارد میلیاردر شرکت گوگل جلسه سالانه گوگل را در روز پنجشنبه از دست داد و گوگل اعلام کرد پیچ طی هفته‌های آینده نیز دو جلسه و رویداد مهم دیگر مرتبط با این شرکت را از دست خواهد داد.

گوگل اطلاعات بیشتری درباره بیماری پیج ارائه نکرده و تنها به گفتن اینکه وی به مدیریت شرکت ادامه خواهد داد،‌کفایت کرده است. کمبود اطلاعات ارائه شده  درباره بیماری لری‌ پیج باعث شده تا شایعاتی درباره جدی بودن بیماری وی "وال استریت" را فرا بگیرد.

با این‌همه پیج روز پنجشنبه در ایمیلی به کارمندان گوگل اعلام کرد اتفاق مهمی برای او نیافتاده و وی به مدیریت شرکت ادامه خواهد داد.

پیج 39 ساله سال گذشته سمت مدیریت شرکت گوگل را پذیرفت. وی به دلیل بیماری نتوانست در نشست سهامداران شرکت در دفتر مرکزی گوگل حضور بیابد و "اریک اشمیت" رئیس شرکت گوگل اعلام کرد پیج صدای خود را از دست داده و در حال حاضر قادر به سخن گفتن در جمع نیست.

اشمیت اعلام کرد وی قادر به شرکت در جلسه کنفرانس سالانه گوگل در هفته جاری و کنفرانس درآمدزایی چهار‌ماهه دوم سال در اواسط جولای نخواهد بود اما همچنان اداره شرکت را به عهده داشته و تمامی تصمیم‌گیری‌ها درباره استراتژی‌های شرکت به عهده وی خواهد بود.

اشمیت پس از ابراز امیدواری برای بهبود سریع پیج،‌به شوخی عنوان کرد که "سرگئی برین" دیگر بنیانگذار شرکت گوگل گفته است این بیماری پیج را به مدیر بهتری برای گوگل تبدیل خواهد کرد زیرا وی مجبور خواهد شد با دقتی زیاد کلماتش را انتخاب کند.

به شوخی گرفته شدن این وضعیت برای بسیاری در "سیلیکون ولی"،‌مکانی که هنوز بسیاری شرکت اپل را به خاطر ارائه نکردن اطلاعات کافی درباره بیماری و مرگ ناگهانی "استیو جابز" مورد انتقاد قرار می‌دهند،‌ مشکوک به نظر می‌آید.

به گفته "داگ آنموث" تحلیلگر مجله JP Morgan دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم لری پیج به بیماری بدی مبتلا شده اما پنهان‌کاری گوگل درباره جزئیات بیماری وی کمی عجیب به نظر می‌آید و می‌تواند میان سرمایه‌گذاران سوالاتی را برانگیزاند.

وی همچنین به این موضوع اشاره کرده که لری پیج،‌ فردی که روزانه لینک‌ها و مطالب مختلفی را بر روی گوگل پلاس خود به اشتراک می‌گذاشت،‌ از 25 می 2012 تا کنون مطلب جدیدی را منتشر نکرده است. این نشانه‌ها باعث نگرانی بسیاری از سهامداران شده زیرا آنها بر این باورند ابتلای پیج به نوعی بیماری فرسایشی می‌تواند تاثیر نامطلوبی بر روی شرکت داشته باشد.

کد خبر 175013
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز