یک فعال حقوق محیط‌زیست از قطع شبانه چهارهزار درخت باارزش در مسیر جاده ابر خبر داد و گفت: جاده ابر بستری برای سودجویی برخی شده تا با ویلاسازی و شهرک‌سازی‌ به تخریب هرچه بیشتر محیط‌زیست بپردازند.

علی‌نقی مقصودلو در گفت‌وگو با مهر افزود: این جاده با عرضی برابر 30 تا 40متر به هیچ عنوان، برخلاف ادعای مسئولان محیط‌زیست که مجوز ساخت آن را دادند، جاده‌ای روستایی نیست و درصورت احداث، هزاران اصله درخت سرخدار که از باارزش‌ترین و نادرترین گونه‌های درختی جهان است نابود می‌شوند. به گفته وی، برخی مسئولان استانی برای گسترش شهرک‌ها و ویلاسازی نظیر منطقه پردیس‌سیاه روبار هر چند وقت یک‌بار اهالی این منطقه را تطمیع کرده و با دادن پلاکاردهای تبلیغاتی به دست آنها ماجرا را به‌گونه‌ای جلوه می‌دهند که ساخت این جاده خواسته آنان است.

مقصودلو اظهار داشت: این در حالی است که به‌دلیل وجود دیگر مسیرهای ارتباطی به هیچ عنوان اهالی نیازی به ساخت این جاده ندارند و تنها مسئولان برای دسترسی بهتر به ویلاها و گران‌تر فروختن آنها به‌دنبال ساخت این جاده هستند. این فعال حقوق محیط‌زیست تصریح کرد: روز دوشنبه هفته گذشته به‌صورت شبانه و ضربتی و با دستور مقامات ارشد سازمان‌های محیط‌زیست و سازمان جنگل‌ها و مراتع، اداره کل منابع طبیعی استان و اداره کل راه و ترابری با چندین دستگاه لودر و اره موتوری وارد منطقه شدند و با ‌استفاده از تعطیلی روز مبعث حدود چهارهزار اصله از درختان حواشی این جاده را قطع کردند. وی افزود: البته برای اینکه آثاری از این اقدام خود به جای نگذارند تمامی این درختان را که از گونه‌های باارزش سرخدار، راش، بلوط و آزاد بودند ریشه‌کن کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر شنبه هفته گذشته رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست اعلام کرد: برای احداث جاده جنگل ابر هیچ مشکلی وجود ندارد و سازمان حفاظت محیط‌زیست بر اجرای آن نظارت کامل دارد. محمدجواد محمدی‌زاده تصریح کرد: احداث جاده جنگل ابر مصوب دولت است و نقشه احداث آن به تأیید سازمان حفاظت محیط‌زیست رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی آن آغاز و قسمتی از کنارگذر جاده ساخته شده است اما این توقع وجود دارد که وزارت راه و شهرسازی سرعت اجرای پروژه را بیشتر کند تا امکان ارتباط دو بخش به وسیله یک جاده روستایی و درجه یک فراهم شود.

کد خبر 174924

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز