شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۱:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: کمپانی برادران وارنر با جعل واقعیت تاریخی در ساخت یک فیلم ضد ایرانی آن را کران می‌کند.

به گزارش فارس این فیلم روایت جعلی جنگ خشایار شاه با شاه یونان، لئو نیداس، است.
در این فیلم ایرانیان مردمی خشن، وحشی و بدون هر نوع فرهنگ و تمدن نشان داده شده‌‌اند.

تهیه کنندگان این فیلم برای آن نام 300 را برگزیده‌آند. درهمین ارتباط طی چند روز گذشته ایرانیان خارج از کشور به خصوص دانشجویان ایرانی مقیم مالزی با ارسال تعداد متعددی نامه به گروههای دانشجویی داخلی و خارجی و ارگان‌های مختلف بین المللی نسبت به تولید و نمایش فیلم 300 آخرین محصول کمپانی برادران وارنر اعتراض نمودند.

قرار است از هفته آینده این فیلم که از سوی منتقدین؛ سراسر کذب ارزیابی شده است در سینماهای مالزی نیز به نمایش درآید که می‌تواند موجبات ایجاد نگاه‌های بدبینانه و شکل گیری نوعی نگاه وحشی منشانه نسبت به ایرانیان را فراهم آورد.

کارگردان هالیوودی در این فیلم مثل اکثر روایت های غربی از تاریخ، ایرانیان را افرادی وحشی، نادان، خونریزو غیرمتمدن و در مقابل «یونانیان» را افرادی بسیار غیور، شریف و دلاور معرفی کرده است.

در پوستر این فیلم نیز نامی که به عنوان 300 برای فیلم برگزیده شده است مشابه کلمه انگلیسی باغ وحش به تحریر در آمده است.

کارشناسان سینمایی ساخت این فیلم و نمایش آن در چنین زمان حساسی را مرتبط با اهداف سیاسی آمریکائیان قلمداد می کنند و بر این باورند که هدف از نمایش این فیلم درنهایت به تحریک افکار عمومی بر ضد ایران و فرهنگ و تمدن ایرانی منتهی خواهد شد.

کمپانی هالیوودی «برادران وارنر» فیلم جدید خود با نام 300 را بر اساس کتابی از «فرانک میلر» ساخته است و پس از « بی باک » و « شهرگناه » سومین اثر سینمایی است که از روی کتاب‌های کمیک استریپ فرانک میلر ساخته شده است با این تفاوت که این فیلم در مورد جنگ میان شاه یونانی (لئونیداس) درمقابل خشایارشاه ایرانی با ارتش یکصد وبیست هزار نفری می باشد.

«زاک اسنایدر»، کارگردان هالیوودی در فیلم جنگی، تاریخی «300» تلاش کرده تا روایت تاریخی مبارزه خشایارشاه اول، پادشاه ایران با «لئونیداس»، شاه اسپارت را به تصویر بکشد.

داستان این فیلم که به شکل اغراق امیزی سعی شده تا با استفاده از جلوه های ویژه و به تقلید از تکنیک فیلم های مشهور اخیر ساخته شود، عبارت است از جنگ ایران و یونان در میدان جنگ ترموپیل (گردنه معروفی در یونان ، بین کوه اویته - Oyete - و خلیج مالیک) جایی که پادشاه اسپارتی یعنی لئونیداس ارتش 300 نفری خود را علیه ارتش عظیم ایرانیان تجهیز کرد تا مقابل سپاه خشایارشاه ایستادگی کنند... اما گوژپشتی دروازه‌های شهر را به روی لشگر ایران باز می‌کند بنابر روایت هرودوت از تاریخ، این 300 اسپارتی توانستند جلو لشگر عظیم خشایارشاه به مدت 3 روز مقاومت کنند.

در ساخت این فیلم فاصله داستان تا واقعیت به حدی زیاد است که حتی خشایار به صورت یک پادشاه آفریقایی به تصویر کشیده شده است.

این فیلم از امروز 9 مارس (18 اسفند) بر روی پرده سینما های جهان می‌رود.
علیرغم همه تلاش دانشجویان و ایرانیان خارج از کشور تا کنون از سوی مقامات ایرانی خبری در خصوص تلاشهای انجام شده درجهت قانع نمودن دولتها در عدم نمایش این فیلم منتشر نشده است.

کد خبر 17456

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز