مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۹
۰ نفر

گروه شهری: خودروهای فعلی (پراید، پژو و سمند) مورد استفاده برای تاکسی‌ها به‌هیچ‌وجه مناسب حمل‌ونقل عمومی نیست.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران ضمن اعلام این مطلب که خودروهای سمند و پژو 405 نیز به‌عنوان خودروی استاندارد تاکسی به‌شمار نمی‌روند، اظهار امیدواری کرد که طرح حرفه‌ای شناسایی خودروی مناسب برای تاکسی در کشور به اجرا درآید.

سیدجعفر تشکری‌هاشمی در عین حال تأکید کرد: ما هیچ برند خاصی را مورد اشاره قرار نمی‌دهیم ولی آنچه مسلم است خودروهای فعلی ما هیچ‌کدام از ویژگی‌های استاندارد تاکسی را ندارند. از همین رو مدتی قبل طرحی را در شورای ترافیک مطرح کردیم و امیدواریم یک کار حرفه‌ای در ساخت و شناسایی خودروهای مناسب تاکسیرانی صورت بگیرد.

وی در توضیح ویژگی‌های مناسب برای تاکسی‌ها گفت: خودرو تاکسی باید برای مسافران ایمنی و برای صاحب خودرو استهلاک کم داشته باشد و درنهایت خودرویی بادوام باشد.تشکری هاشمی در عین حال گازسوز کردن تاکسی‌ها را با توجه به شرایط شهری مانند تهران عذاب‌آور توصیف کرد و گفت: شهر تهران دارای شیب‌های تند است و طبیعتا مشکلات رانندگان خودروهای گازسوز در فصول گرم که نیازمند استفاده از سیستم سرمایشی داخل خودرو می‌شوند، بیشتر می‌شود.

از سوی دیگر، از نظر معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، استفاده رانندگان از سوخت CN Gبه‌واسطه اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها اجتناب‌ناپذیر است و مخزن CNG فضای زیادی از صندوق عقب خودروها را اشغال می‌کند و امکان حمل بار مسافر را از تاکسیرانان می‌گیرد.

کد خبر 174554
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز