همشهری آنلاین: در حالی که نزدیک به سه ماه از آغاز سال جدید می گذرد و اقلام اساسی همچون نان گران شده اند، فرمانداری تهران با افزایش نرخ کرایه تاکسی ها مخالفت کرد.

به گزارش همشهری آنلاین،اواسط فروردین ماه امسال بود که بحث افزایش نرخ کرایه تاکسی ها براساس نرخ تورم سال جدید از سوی شهرداری تهران و اعضای شورای شهر تهران مطرح شد و بالاخره مصوبه آن پس از روزها بحث و بررسی در بیست و چهارم اردیبهشت نرخ های جدید را تصویب و برای تایید نهایی به فرمانداری فرستادند.

اما مسئولان فرمانداری و استانداری تهران با تاکید بر اینکه فاز دوم هدفمندی یارانه ها و گران شدن قیمت سوخت نهایی نشده مخالفت های خود را آغاز کردند در حالی که در همین مدت قیمت اقلام اساسی همچون نان بیش از 20 درصد افزایش یافته است.

بالاخره امروز فرماندار تهران آب پاکی را روی دست تاکسیرانان ریخت و اعلام کرد که ما افزایش نرخ کرایه تاکسی ها موافق نیستیم.

محسن نایبی به فارس گفته است: فرمانداری تهران با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص افزایش نرخ کرایه انواع تاکسی‌ها موافقت نکرد و به این مصوبه اعتراض کرد.

نایبی علت اعتراض به این مصوبه را مغایرت آن با ابلاغیه مقام عالی وزارت کشور مبنی بر مخالفت با هرگونه افزایش کرایه وسایل حمل ونقل عمومی در سال 1391 تا اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه ها برشمرده است.

بنا بر اظهارات نایبی، در ابلاغیه وزیر کشور که به تمامی استاندران سراسر کشور ارسال شده است، آمده است: درخصوص آمادگی برای اجرای گام بعدی قانون هدفمند کردن یارانه ها، لازم است ضمن نظارت و پایش مستمر کرایه سامانه های حمل و نقل درون شهری ( اتوبوس ، مینی بوس ، تاکسی و ... ) و عوارض ترتیبی اتخاذ فرمائید تا از هرگونه افزایش قیمت خودداری شود.

فرماندار تهران در پایان از شورای اسلامی شهر تهران خواست نسبت به اعمال ماده80 قانون شوراها در این زمینه اقدام کند.

 

کد خبر 174328

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز