پرسپولیس در حالی سر و صدای زیادی در فصل نقل و انتقالات به پا کرده که مسئولان استقلال نسبت به روند جذب بازیکن در اردوگاه حریف سنتی‌شان، اعتراض دارند.

چند روز پیش بود که علی فتح‌الله‌زاده اعلام کرد پرسپولیس برخلاف استقلال از رانت دولتی استفاده می‌کند ولی محمد رویانیان در جواب حرف‌های مدیرعامل استقلال گفت: «من خرید و فروش ماشین انجام می‌دهم و از این راه هم به باشگاه پول می‌آورم.»

قابل پیش‌بینی بود که جنگ لفظی پرسپولیس و استقلال درخصوص رسیدن بودجه به این دو باشگاه همچنان ادامه داشته باشد و استقلالی‌ها معتقدند نگاه یکسانی درخصوص پرداخت بودجه به این دو باشگاه وجود ندارد. فتح‌الله‌زاده در جدیدترین اظهاراتش می‌گوید: «تمام بنگاه‌داران ماشین به من می‌گویند رویانیان چه کار کرده که 25 میلیارد تومان پول به‌دست آورده است. ما با 15 بازیکن قرارداد بسته‌ایم ولی یک ریال پول نداده‌ایم و با اعتبار این کار را کرده‌ایم.

رسولی نژاد رئیس هیأت مدیره استقلال اما بدون اینکه از پرسپولیس اسمی بیاورد می‌گوید: «اینکه گفته می‌شود هر دو دولتی هستیم تا اینجا درست است اما اینکه دوستان از چه منابعی این هزینه‌ها را می‌کنند خودشان می‌دانند. فکر می‌کنم هزینه بعضی باشگاه‌ها فقط برای خرید بازیکن به 30 میلیارد تومان هم برسد و گویا 10 بازیکن یک میلیاردی هم خریده‌اند.»

می گویند کریم انصاری‌فرد با یک مبلغ سنگین در آستانه پیوستن به پرسپولیس است و رسولی نژاد باز هم بدون اینکه اشاره مستقیمی به اسم این بازیکن داشته باشد خاطرنشان می‌کند: «شنیده‌ام بازیکنی یک میلیارد و 800 میلیون تومان برای یک فصل قرارداد بسته که سازمان لیگ باید آن را پیگیری کند.»رویانیان اما در واکنش به اظهارات مدیران استقلال سیاست سکوت در پیش گرفته و می‌گوید: «متأسفانه در چند روز گذشته صحبت‌هایی شده ولی بهتر است سکوت کنم. هدف من آرامش پرسپولیس است و از این به بعد هم به هیچ عنوان جواب کسی را نخواهم داد و کار خودم را با قدرت انجام می‌دهم. تیمی خواهم ساخت که پرسپولیس واقعی را در زمین مسابقه نشان دهد.»

بازگشت مجیدی به استقلال

استقلال و پرسپولیس هر کدام با جذب شش بازیکن لیگ برتری، فقط حق جذب یک سهمیه دیگر را دارند و رقابت اصلی آنها بر سر جذب کریم انصاری فرد مهاجم شماره 10 تیم ملی است. روز گذشته برخی سایت‌های خبری از توافق پرسپولیس با انصاری فرد و حتی در اختیار گذاشتن یک اتومبیل گران قیمت به‌عنوان بخشی از مبلغ قرارداد به این بازیکن خبر دادند و این در حالی است که باشگاه استقلال هم عقب‌نشینی نکرده است. فتح‌الله‌زاده می‌گوید: «ما یک سقفی را برای انصاری فرد تعیین کردیم و مبلغ مورد نظرمان را گفتیم و قرار است به‌زودی جواب ما را بدهد.» انصاری‌فرد در حال حاضر یکی از سوژه‌های پر سر و صدا در فصل نقل و انتقالات است که فعلا اخبار قطعی در مورد تیم آینده او منتشر نشده است.

محمدرضا خلعتبری و پژمان نوری هم دیگر گزینه‌های پرسپولیس هستند که باشگاه با آنها به توافقات ابتدایی رسیده است. در این میان حضور نوری در این تیم تقریبا قطعی به‌نظر می‌رسد و از طرفی تغییرات مدیریتی در باشگاه الوصل امارات باعث شده تا خلعتبری شانس کمی برای ماندن در امارات داشته باشد. او حتی در مصاحبه‌ای گفته که ترجیح می‌دهد با درآمد کمتر به ایران بیاید و برای پرسپولیس بازی کند. مسئولان این باشگاه جدا از این نفرات به‌دنبال جذب یک هافبک دفاعی هستند و بر همین اساس یک بازیکن برزیلی که سابقه حضور در لیگ پرتغال را دارد صبح دیروز وارد ایران شد و احتمالا پرسپولیس با او قرارداد امضا خواهد کرد؛ در ضمن احتمال حضور مهرزاد معدنچی هم در پرسپولیس زیاد است.

استقلال اما در حال حاضر با بحران تمدید قرارداد چند بازیکن کلیدی‌اش از جمله مهدی رحمتی، آندرانیک تیموریان و مجتبی جباری روبه‌روست. روز پنجشنبه جلسه فتح‌الله‌زاده با جباری بی‌نتیجه ماند و هافبک استقلال با پیشنهاد مالی آبی‌ها موافقت نکرد؛ در ضمن تیموریان هم درصدد رفتن به یکی از سه لیگ ترکیه، قطر و امارات است و جدایی‌اش تقریبا قطعی به‌نظر می‌رسد.

رحمتی هم فعلا قرارداد امضا نکرده ولی می‌گویند در استقلال می‌ماند. خبر مهم در مورد استقلال این است که فرهاد مجیدی در آستانه بازگشت به این تیم قرار دارد؛ در ضمن قرار است دو بازیکن پرتغالی در پست هافبک و دفاع که مدنظر قلعه نویی هستند امروز در تمرینات شرکت کنند.

کد خبر 174129
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز