مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۵
۰ نفر

گروه شهری: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند از افزایش و تکمیل ظرفیت خطوط پردازش پسماند شهر تهران خبر داد و گفت: هفت هزار تن پسماندهای ‌تر شهر تهران، پس از جمع‌آوری به مجتمع پردازش و دفع آرادکوه انتقال می‌یابند.

پسماند

مجتمع پردازش و دفع آرادکوه، بزرگ‌ترین مجتمع بازیافت خاورمیانه است که با 14خط پردازش، خطوط پالایش کمپوست، سایت تخمیر یک و دو و سلول دفن بهداشتی، هم‌اکنون بیش از هفت هزار تن پسماند خانگی شهر تهران را پردازش می‌کند.
محمد فیاض در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنوشت افزود: پسماندهای مخلوط شهری پس از پردازش اولیه و جداسازی پسماندهای خشک ارزشمند داخل سرند شده و به مواد روسرندی (پسماندهای بی‌ارزش) و مواد زیرسرندی تقسیم می‌شوند.

به گفته وی، جریان زیرسرندی که بخش عمده پسماندهای مخلوط را تشکیل می‌دهند، پس از عبور از ادوات و تجهیزات خاص همچون خردکن‌ها، سرندها، دستگاه جذب فلزات و... به‌عنوان ماده آلی اولیه تولید کمپوست جهت فرآوری و انجام فرایندهای تکمیلی به سایت تخمیر یا فرآوری هدایت می‌شوند.

فیاض با اشاره به اینکه به‌زودی واحدهای S6 و S7 به بهره‌برداری خواهند رسید، گفت: با افتتاح این دو واحد ظرفیت پردازش پسماند به هفت هزار و 800 تن در روز خواهد رسید که البته بیش از زباله‌های تولیدی شهر تهران است اما این ظرفیت مازاد از آن جهت است که درصورت افزایش زباله در زمان‌هایی خاص مانند روزهای پایان سال و همچنین درصورت توقف مقطعی برخی خطوط و نیاز به تعمیرات، پردازش 100درصدی پسماندها ادامه یابد.

وی با اشاره به افزایش 160درصدی ظرفیت خطوط پردازش گفت: همچنین همزمان با افزایش ظرفیت خطوط پردازش، احداث سایت تخمیر جدید و افزایش ظرفیت خطوط پالایش کمپوست نیز در دستور کار قرار گرفت تا ارتقای فرایند تولید کمپوست از ابتدا تا انتها به‌صورت یکسان و متناسب انجام گیرد.

کد خبر 174034

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز