همشهری آنلاین: نتایج تحقیقات شرکت مطالعاتی نشان می‌دهد کمتر از دوسال پس از عرضه آی‌پد شرکت اپل،‌ بازار تبلت آمریکا به "حجم بحرانی" رسیده است.

تبلت

بر اساس گزارش ComScore در دوره‌ای سه ماه که به ماه آوریل ختم شد،‌ تقریبا از هر چهار کاربر تلفنهای هوشمند،‌یک کاربر از تبلت نیز استفاده کرده است.

استفاده از تبلت‌ها در میان کاربران گوشی‌های هوشمند طی سال گذشته بیش از دوبرابر شده و از 9.7 درصد سال گذشته به 23.6 درصد رسیده است. در مقایسه،‌ تنها 10.4 درصد از کاربران گوشی‌های موبایل معمولی از تبلت استفاده می‌کنند و این نشان می‌دهد در اختیار داشتن یک گوشی هوشمند می‌تواند احتمال خریداری تبلت و استفاده از آن را در میان مشتریان بازار کنونی تجهیزات ارتباطاتی افزایش دهد.

به گفته "مارک داناوان" مدیر ارشد موبایل در ComScore تبلتها یکی از معدود فناوری‌های مصرفی در تاریخ هستند که با سرعتی بالا خریداری می‌شوند و اساسا درحال مختل ساختن شیوه تعامل انسانها،‌چه در خانه‌ها و چه در حال حرکت،‌ با جهان دیجیتال هستند. به گفته وی اینکه مصرف‌کننده‌ای با اولین استفاده از یک تبلت،‌ از این ابزار برای همه کارهای خود،‌حتی تلویزیون دیدن استفاده کند به هیچ وجه پدیده شگفت‌انگیزی نیست.

محققان این شرکت با توجه به این نکته که بزرگتر بودن صفحه تبلت در میزان استفاده از آنها برای مصارف ویدیویی تاثیر مستقیمی دارد،‌دریافته‌اند کاربران تبلتها سه برابر بیشتر از کاربران تلفنهای هوشمند از دستگاه خود برای تماشای فیلمهای ویدیویی استفاده می‌کنند،‌در واقع 9.5 درصد از کاربران تبلتها به صورت روزانه ر تبلت خود فایلهای ویدیویی تماشا می‌کنند.

بر اساس گزارش Cnet، همچنین نتایج این تحقیق از بعد جمعیت شناسی نیز نشان می‌دهد اکثریت کاربران تبلتها از گروه میانسال،‌از 25 تا 54 ساله و از قشر مرفه جامعه با درآمد سالانه بیش از 75 هزار دلار هستند.

کد خبر 173688
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز