جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: تبلت‌ها در حال غلبه بر بازار رایانه های قابل حمل هستند و در سرتاسر جهان طرفداران زیادی دارند، با این همه این به آن معنی نیست که دیگر انواع رایانه از جمله نت بوک‌ها بی‌استفاده‌اند، حتی کاربر می‌تواند با ایجاد تغییراتی کوچک نت بوک قدیمی خود را به یک تبلت نو تبدیل کند

تبلت

برای این کار باید پروژه‌ای پنج مرحله‌ای اجرا شود:

برداشتن قطعات اضافی نت بوک و افزودن صفحه لمسی به نمایشگر، نصب برنامه‌های مورد نیاز برای فعال سازی نمایشگر لمسی و در نهایت تبلتی به دست خواهد آمد که با کمترین هزینه ممکن کارایی مشابهی با تبلت‌های موجود خواهد داشت.

نت بوک

مرحله اول: باز کردن قطعات

چارچوب دور نمایشگر و صفحه پشتی آن را باز کرده و از بدنه اصلی جدا کنید به شکلی که صفحه LCD و کابل‌های آن به خوبی دیده شوند. سپس صفحه کلید و صفحه لمسی نت بوک را از بدنه اصلی جدا کنید، برای این کار باید چند پیچ را باز کرده و صفحه را با استفاده از یک چاقوی تخت از بدنه جدا کنید.

مرحله دوم: چرخاندن LCD و افزودن نمایشگر لمسی

اکنون باید صفحه LCD نت بوک را با احتیاط چرخانده و بر روی جایگاه سابق صفحه کلید و صفحه لمسی (Touch Pad) قرار دهید، باید احتیاط کنید که کابل‌های LCD دچار آسیب دیدگی نشود، در بعضی از مدل‌ها نیز باید کابل‌ها را جدا کرده و دوباره وصل کنید. سپس برگه پشت نمایشگر لمسی را از آن جدا کرده و بخش چسبناک آن را بر روی LCD قرار دهید.

مرحله سوم: وصل کردن صفحه لمسی

اگر نت بوک دارای پورت USB داخلی بر روی مادربورد است کابل USB نمایشگر لمسی را به آن وصل کنید، برای این کار می توان از پورتهای خارجی نیز استفاده کرد اما در بدنه خارجی تبلت نهایی یک تکه کابل دیده خواهد شد. از آنجایی که اجرای این مرحله به مدل نت بوک بستگی دارد باید توجه ویژه ای به دستورالعمل ارائه شده بر روی بسته بندی نمایشگر لمسی داشته باشید.

مرحله چهارم: اتصال دوباره چارچوب

زمانی که تمامی قطعات در جای خود قرار گرفتند، چارچوب دور نمایشگر را این بار به دور نمایشگر لمسی شده قرار دهید و برای اتصال آن از مواد چسبی استفاده کنید. در صورتی که درز میان لبه نمایشگر و قاب اصلی زیاد است می توانید از خمیرهای مدل سازی استفاده کنید تا این فضا پر شود. سپس تبلت را برای 24 ساعت کنار بگذارید تا تمامی این مواد خشک شوند.

مرحله پنجم: نصب درایورهای نمایشگر لمسی و تنظیم آن

در نهایت یک صفحه کلید و ماوس را به تبلت وصل کنید تا با کمک آنها بتوانید درایورهای مورد نیاز را در تبلت نصب کنید. از آنجایی که درایورها معمولا در یک CD ارائه می شوند، برای نصب می توانید برنامه را بر روی یک حافظه فلش ریخته و با استفاده از رایانه ای دیگر درایورهای مورد نیاز را بر روی تبلت نصب کنید. زمانی که برنامه ها نصب شدند ابزار تنظیم سازی را فعال کرده و نمایشگر لمسی را با استفاده از قلمی غیر رسانا تنظیم کنید، یعنی قلم را بر روی نقاط مختلف تبلت قرار داده و نگه دارید.

هشدار: هیچ یک از مناطق نت بوک که برای تهویه در نظر گرفته شده اند را نپوشانید زیرا حرارت می تواند هم به ابزار و هم به کاربر آن آسیب وارد کند.

مدت زمان مورد نیاز برای ساخت تبلت: 24 ساعت

هزینه های جانبی: 100 دلار (برای خریداری نمایشگر لمسی و خمیر مدلسازی)

درجه دشواری ساخت: 3 از 5

کد خبر 167009
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز