چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۴:۲۷
۰ نفر

استقبال مخاطب تلویزیونی از سریال «هوش سیاه» باعث ساخت قسمت دوم این سریال شد. اما این روزها صحبت‌هایی حاکی از تشابه این کار با مجموعه‌های خارجی به گوش می‌رسد.

سریال هوش سیاه

مسعود آب‌پرور، کارگردان این سریال درباره برخی شنیده‌ها و تحلیل‌ها درباره تشابه این مجموعه با برخی سریال‌ها و فیلم‌های خارجی گفت: طبیعتا در سال‌های اخیر هر گاه بحث زندان و مسئله گریز از آن پیش می‌آید، ذهن مخاطب به‌ویژه مخاطبان جوان‌تر آثار تلویزیونی، به سمت سریال آمریکایی «فرار از زندان» می‌رود اما از آنجا که فصل دوم هوش سیاه به لحاظ روایت داستان در ادامه فصل اول آن باید باشد، طبیعتا کیفیت فرار کامران از زندان هم باید متناسب با این فضای داستانی و مختص سریال هوش سیاه باشد و نمی‌تواند ارتباطی با سایر فیلم‌ها و سریال‌ها داشته باشد. پیش از این هم آرش قادری نویسنده مجموعه هوش سیاه در این مورد به مهر گفت: هر وقت بخواهیم یک زندانی را از یک زندان فراری بدهیم در هر جای تاریخ سینما، یک‌سری راه محدود داریم چون باید یک جسم فیزیکی به نام زندانی را از یک فضای فیزیکی به نام زندان به طریق کاملا فیزیکی فراری دهیم. او را که می‌تواند بلوتوث یا محو کنیم؛ از سیم هم نمی‌تواند بیرون برود!

وی ادامه داد: یا باید یک جایی را بکند یا از جایی بپرد بیرون، راه دیگری هم ندارد. بنابراین در تاریخ سینما می‌بینید هر وقت در این مورد فیلم ساخته شده، شباهت‌هایی وجود دارد. فرار بزرگ، فرار از آلکاترا، یک محکوم به مرگ از زندان گریخت، سریال فرار از زندان، رهایی از شائوشنگ و... زمانی که این آثار را می‌بینید درمی‌یابید یا زندانی جایی را سوراخ کرده و بیرون رفته و یا از جایی پریده است. بنابراین هر نوع فرار به این شکل طبیعتا شباهتی به قصه‌های دیگر دارد و غیرممکن است که کسی بگوید من می‌توانم قصه‌ای بنویسم که جز این باشد.

به گزارش روابط عمومی این سریال، کیهان ملکی، حسین سحرخیز و کاظم هژیرآزاد به‌عنوان چهره‌های تازه این مجموعه در کنار کیکاووس یاکیده، حمید ابراهیمی، هرمز سیرتی، سپهر گودرزی و میثاق جمشیدی مقابل دوربین رفته‌‌اند. در روزهای آینده زهرا سعیدی، حسین یاری، امیررضا دلاوری و تعدادی بازیگر مطرح سینما و تلویزیون نیز به جمع این بازیگران خواهند پیوست.

کد خبر 173117

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز