سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: محمد صالح جوکار به نمایندگی از مردم یزد و صدوق در مجلس نهم از سال‌ها خدمات ارزشمند فرهنگی استاد محمد رضا مشکیان به عنوان پیشکسوت فرهنگ استان یزد تجلیل و قدردانی کرد.

meshkian

در مراسم با شکوهی که به همین منظور در پژوهشسرای برازنده مقدم یزد با حضور جمع بزرگی از اصحاب فرهنگ و ادب یزد از جمله بسیاری از شاگردان استاد برگزار شد، ضمن پخش کلیپی از زندگی استاد، با اهدای تاج گل و تندیس از ایشان سپاسگزاری شد.

گفتنی است استاد محمد رضا مشکیان متولد سال 1301 بوده و طی سال‌های 1340 الی 1342 مدیر دبیرستان ایرانشهر یزد که به ثبت ملی نیز رسیده؛ بوده است.

استاد مشکیان یکی از افراد تاثیر گذار در بخش فرهنگ و ادب استان فرهنگ پرور یزد به شمار می‌آید و از جمله فعالیت‌های ارزنده وی می‌توان به تاسیس و اداره دبیرستان آینده در سال‌های دور اشاره کردکه از افراد شاخصی که در آن دبیرستان فارغ التحصیل شده‌اند، می‌توان به سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد.

meshkian

استاد محمدرضا مشکیان در طول عمر پر برکت خود توانسته است در امور مختلف تاثیر گذار بوده و توانائی‌های مدیریت فرهنگی خود را در اختیار جامعه فرهنگی این استان قرار دهد.

از اهم فعالیت‌های استاد مشکیان می‌توان به معاونت سابق اداره آموزش و پروش یزد، تأسیس و مدیریت بنیاد خیریه یزد (بنیاد یزد)، تأسیس و مدیریت بنیاد یزدشناسی، عضو سابق انجمن مفاخر استان یزد، رئیس انجمن ادبی کتابخانه مرحوم وزیری یزد و مدیر سابق کانون بازنشستگان کشوری استان یزد اشاره کرد.

کد خبر 173080

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز