همشهری آنلاین: قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی با ابراز امیدواری از تهیه و تولید لباس‌های جدید اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر وزارت ارشاد کارهای خوبی را در این زمینه انجام داده است که مرحله طراحی و تولید را پشت سر گذاشته اما تا رسیدن به فرایند عرضه و اقتصاد زمان می‌برد.

افشار علیرضا

 علیرضا افشار در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که متولی اصلی ترویج عفاف و حجاب در کشور کدام دستگاه است گفت: در دسته‌بندی برای انجام مسئولیت‌ها در حوزه حجاب و عفاف، دستگاه‌ها به سه گروه تقسیم شده‌اند و وظیفه اصلی به عهده دستگاه‌هایی همچون آموزش وپرورش، صدا و سیما، وزارت علوم ، وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات گذاشته شده است.

 وی افزود: البته برای سایر دستگاه‌ها نیز وظایفی تعریف شده است از جمله وزارت صنعت ، معدن و تجارت فعلی که مسوولیت کنترل اصناف و بازار را برعهده دارد و دستگاههای دیگر نیز در خور فعالیتشان، وظایفی را برعهده دارند.

 قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی با بیان اینکه ترویج مساله حجاب و عفاف تنها بر عهده یک دستگاه مشخص نیست، تصریح کرد: همه دستگاهها باید همکاری و هماهنگی لازم را با یکدیگر در این رابطه داشته باشند تا به اهداف تعریف شده در حوزه حجاب و عفاف دست پیدا کنیم.

 افشار در پاسخ به این سوال که دستگاه‌ها چه برنامه‌هایی را در حوزه ارائه الگوی مناسب انجام داده‌اند گفت: نبود یک الگوی مناسب کمبود و خلایی بود که قانون نیز آن را احساس کرد و در مجلس شورای اسلامی قانونی تحت عنوان مد و لباس تصویب شد که وظیفه اجرای آن به عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در این راستا کارگروهی تعیین و همکاری با دستگاه‌ها آغاز شده است.

 ژورنال‌های مد و لباس اسلامی تهیه می‌شوند

 وی ادامه داد: در حال حاضر کارهای خوبی جهت تهیه ژورنال‌های مد و لباس با پوشش اسلامی تهیه شده و حمایت از صنف طراحان و تولیدکنندگان و همچنین عرضه‌کنندگان مد و لباس در دستورکار قرار گرفته است.

 قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی با بیان اینکه صرف برگزاری نمایشگاه مد و لباس نمی‌توانیم به اهداف تعریف شده در حوزه حجاب‌وعفاف دست پیدا کنیم گفت: پیش از این خلا مد و الگوی لباس اسلامی وجود داشت اما در حال حاضر وزارت ارشاد کارهای خوبی را در این زمینه انجام داده است که مرحله طراحی و تولید را پشت سر گذاشته اما تا رسیدن به فرایند عرضه و اقتصادی شدن زمان می‌برد.

 افشار همچنین قابل رقابت نبودن تولیدات داخلی پوشاک را در مقایسه با انواع خارجی آن، ناشی از قیمت این نوع کالاها عنوان کرد.

کد خبر 173057
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز