معاون نخست‌وزیر عراق مدعی شد، ایران از کاندیدای مورد نظر عراق برای احراز پست دبیرکل اوپک حمایت خواهد کرد.

این ادعای مقام عراقی هرچند تا‌کنون از سوی مسئولان ایرانی تأیید یا تکذیب نشده است اما پیش از این مسئولان ارشد وزارت نفت از تصمیم ایران برای معرفی نامزد خود برای دبیرکلی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) خبر داده بودند. به گزارش بلومبرگ، حسین شهرستانی تصریح کرد، رستم قاسمی وزیر نفت ایران حمایت این کشور از سمیر غضبان وزیر نفت پیشین عراق را به‌عنوان نامزد این کشور برای احراز پست دبیر کلی اوپک اعلام کرده است.

قاسمی در سفر به عراق و در دیدار با شهرستانی بر گسترش همکاری‌های 2 کشور به‌خصوص در بخش انرژی تأکید کرده است. شهرستانی افزود: وزیر نفت ایران در این دیدار خواستار انتقال تجربیات 2کشور در بخش انرژی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی در پروژه‌های انرژی عراق شده است. رستم قاسمی وزیر نفت ایران پیش از این گفته بود:

انتخاب دبیرکل جدید اوپک یکی از موضوعاتی است که در نشست آتی این سازمان در وین مورد بحث قرار خواهد گرفت و ایران نیز نامزد خود را برای این پست معرفی خواهد کرد. نماینده ایران در اوپک نیز گفت: درصورت موافقت وزیر نفت، ایران خود را به‌عنوان نامزد دبیرکلی سازمان اوپک معرفی می‌کند. محمد علی خطیبی با اشاره به اینکه تا پایان سال‌جاری میلادی مدت دبیرکلی البدری در سازمان اوپک به اتمام می‌رسد، گفت: تا آنجا که من اطلاع دارم ایران نیز قصد دارد خود را به‌عنوان نامزد دبیرکلی سازمان اوپک معرفی کند اما این تصمیم بستگی به‌نظر آقای وزیر دارد.

کد خبر 172954
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز