همشهری‌آنلاین: سخنان مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بازتاب فراوانی در رسانه‌های خارجی داشت.

 به گزارش همشهر‌ی‌آنلاین به نقل از مهر برگزاری بیست و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) با حضور رهبر معظم انقلاب، سران قوای سه گانه، مسئولان لشگری و کشوری و آحاد ملت ایران در صحن حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی بازتاب گسترده ای را در رسانه های غربی داشت، بطوریکه این مراسم به تیتر اول این رسانه ها تبدیل شد.

در این مراسم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی طی سخنان مهمی به تحلیل شرایط انقلاب اسلامی و نقش امام خمینی (ره) در پیشرفت های عظیم ملت ایران پرداخته و وضعیت انقلاب های منطقه و بیداری اسلامی رخ داده در کشورهای خاورمینه را مورد بررسی قرار دادند.

more

متن کامل سخنان مقام معظم رهبری در حرم امام

شبکه تلویزیونی المنار نیز سخنرانی آیت الله علی خامنه ای را نخستین خبر خود قرار داد و در تیتری به نقل از ایشان نوشت: ماجراجویی رژیم صهیونیستی علیه ایران همچون صاعقه ای است که بر سر این رژیم فرود می آید.

آمریکا و غرب در تلاش برای سرپوش گذاشتن مشکلات خود بوده و با مطرح کردن ادعای سلاح هسته ای درصدد انحراف افکار عمومی جهان هستند.

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی تخت عنوان "ماجراجویی رژیم صهیونیستی علیه ایران همچون صاعقه ای است که بر سر این رژیم فرود می آید" به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پرداخت.

همچنین شینهوا در گزارشی فرمایشات رهبر معظم اتقلاب را درباره ناکامی غرب در توقف برنامه هسته ای ایران را تیتر کرد و نوشت: آیت الله علی خامنه ای تحریم های غرب علیه ایران را بی تاتیر دانست.

خبرگزاری ترند آذربایجان نیز آن بخش از بیانات رهبر معظم انقلاب را که تحریم های خصمانه غرب باعث افزایش نفرت ایرانی ها از اروپا و آمریکا می شود، تیتر کرد.

آسوشیتد پرس نیز گزارشی را با عنوان ناکامی غرب در تحریم برنامه هسته ای ایران تیتر کرد و نوشت: عمیق تر شدن نفرت ایرانیان از غرب تنها اثر تحریم های یکجانبه اروپا و آمریکا علیه برنامه هسته ای کشورمان است.

رویترز نیز فرمایشات رهبر معظم انقلاب را درباره تهدیدات هسته ای غرب در نخستین خبر خود قرار داد و نوشت: ایشان در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) تاکید کردند آمریکا و غرب در تلاش برای سرپوش گذاشتن مشکلات خود بوده و با مطرح کردن ادعای سلاح هسته ای درصدد انحراف افکار عمومی جهان هستند.

همچنین خبرگزاری بی بی سی در گزارشی با اشاره به برگزاری بیست و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) با حضور رهبر معظم انقلاب به نقل از ایشان نوشت: غرب در پی کوچک جلوه دادن مشکلات داخلی خود با بزرگ نمایی در مسئله هسته ای ایران است.

اسرائیلی ها واقفند که آسیب پذیرتر از قبل بوده و هشدارهای آنها در خصوص توسل به گزینه نظامی ناشی از نگرانی آنها درباره برنامه هسته ای ایران است.
شبکه خبری بی بی سی

این رسانه انگلیسی در گزارش خود تحت عنوان "غربیها در قبال برنامه هسته ای ایران دروغ می گویند" در ادامه اقدامات خصمانه خود علیه کشورمان تلاش کرد تا به ادعاهای غرب درباره حق مشروع هسته ای ملت ایران بپردازد.

بی بی سی در ادامه گزارش خود به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره تحولات اخیر مصر و محکومیت حسنی مبارک به حبس ابد که از نزدیکان صهیونیست ها به شمار می رفت، اشاره کرد.

این رسانه انگلیسی در ادامه به نقل از آیت الله علی خامنه ای نوشت: اسرائیلی ها واقفند که آسیب پذیرتر از قبل بوده و هشدارهای آنها در خصوص توسل به گزینه نظامی ناشی از نگرانی آنها درباره برنامه هسته ای ایران است.

خبرگزاری آلمان نیز همچون بی بی سی فرمایشات رهبر معظم انقلاب را درباره برنامه هسته ای ایران تیتر کرد و نوشت: ادعاهای غرب در این باره که ایران در پی سلاح هسته‌ای است، صحت ندارد.

این رسانه آلمانی در ادامه به نقل از رهبر معظم انقلاب تلاشهای غرب را برای بزرگ نمایی پرونده هسته ای ایران را شکست خورده دانست و نوشت: آمریکا و اروپا با این فرافکنی ها در پی پنهان کردن مشکلات خود هستند.

شبکه خبری "سی ان بی سی" در گزارشی با عنوان "غرب با استفاده از برنامه هسته ای ایران در پی مخفی کردن مشکلات خود است" به ادعاها و فرافکنی های غرب در خصوص برنامه هسته ای کشورمان و بعد نظامی این برنامه پرداخت.

دیگر روزنامه های آمریکایی همچون نیویورک تایمز و واشنگتن پست نیز فرمایشات رهبر معظم انقلاب را در خصوص برنامه هسته ای ایران تیتر کردند.

شبکه خبری "سی ان ان" نیز به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص دروغ غربیها در زمینه برنامه هسته ای ایران پرداخت.

از سوی دیگر رسانه های چاپ سرزمین های اشغالی همچون هاآرتض، جروزالم پست و یدیعوت آحارونوت به آن بخش از بیانات آیت الله علی خامنه ای درباره آسیب پذیری تل آویو اشاره کردند.

کد خبر 172893
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز