پژوهشکده و معاونت میراث فرهنگی کشور که چندی قبل به شیراز منتقل شده بود اکنون در حال انتقال از استان فارس به تهران است.

به گزارش خبرگزاری مهر، خروج سازمان‌ها و نهادهای مختلف از تهران به استان‌های دیگر ازجمله برنامه‌های مهم دولت‌های نهم و دهم اعلام شده بود که در این راستا معاونت میراث فرهنگی و پژوهشکده میراث در سال 89 به استان فارس منتقل شد.
انتقال سازمان‌ها و معاونت‌ها از تهران به استان‌ها با تبلیغات فراوان دولت همراه بود و کارمندانی که برای این انتقال خود را نامزد می‌کردند تسهیلات مختلفی ازجمله استفاده از تسهیلات مسکن، مدارس و دانشگاه برای فرزندان آنان و اضافه حقوق شامل حالشان می‌شد.

پژوهشکده و معاونت میراث فرهنگی کشور در حالی به استان فارس و شهر شیراز انتقال داده شد که در همان زمان استان‌های دیگر نیز کاندیدای میزبانی از این مجموعه بودند اما با تلاش مسئولان و نمایندگان استان فارس این مرکز به شیراز منتقل شد. طی چند روز گذشته بارها بحث بازگشت این مجموعه از استان فارس به تهران به‌صورت غیررسمی شنیده می‌شد و حتی از سوی مسئولان میراث فرهنگی کشور به کارمندان معاونت و پژوهشکده میراث فرهنگی حاضر در شیراز اعلام شده که باید حضور خود را صبح سه‌شنبه در تهران ثبت کنند.

اخطار نماینده فارس به مسئولان میراث فرهنگی

اما نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درخصوص انتقال معاونت میراث فرهنگی و پژوهشکده میراث به تهران، گفت: همگی ما تعجب کردیم که چگونه دولت چنین تصمیمی را گرفته است. جعفر قادری تاکید کرد: اگر این اتفاق روی دهد از تمام توان خود استفاده خواهیم کرد تا بحث تبدیل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به وزارتخانه به نتیجه برسد. وی با اشاره به اینکه اینگونه رفتارها تحت هیچ شرایطی قابل‌قبول نیست، تاکید کرد: مگر می‌شود در یک دولت بحث انتقال ادارات و سازمان‌ها از مرکز به شهرستان‌ها مطرح شود و در همان دولت نیز نهادهای منتقل شده به تهران فراخوانده شوند.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت از تعطیلی چند روزه کشور استفاده کرده و می‌خواهد در زمان تعطیل بودن رسانه‌ها این اقدام را انجام دهد.قادری با اشاره به اینکه اینگونه رفتارهای دولت، بازی با احساسات مردم و بودجه بیت‌المال است، گفت: تمامی امکانات کشور در مسیر انتقال نهادها و سازمان‌ها از تهران به شهرستان‌ها صرف شد و امروز اگر مجدد این بحث تکرار شود چه کسانی می‌خواهند پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: این اقدام دولت نوعی بی‌توجهی به افکار عمومی است. نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طبق گفته مسئولان میراث فرهنگی کشور، کارمندان معاونت و پژوهشکده میراث فرهنگی حاضر در استان فارس باید صبح سه‌شنبه در تهران فعالیت خود را انجام دهند، تاکید کرد: به‌طور یقین با مسئولین انجام چنین کاری از طریق قانون برخورد خواهیم کرد زیرا دلیلی ندارد که بودجه کشور صرف بی‌برنامگی دولت شود.

وی ادامه داد: اگر دولت بدون برنامه‌ریزی و کار کارشناسی برای انتقال این مجموعه از تهران به شیراز تصمیم گرفته بود باید پاسخگو باشد و اگر هم که برنامه‌ریزی و مطالعات در این راستا انجام شده امروز دلیلی به بازگشت این مجموعه به تهران وجود ندارد.

کد خبر 172765
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز