گروه شهری: رئیس پلیس راهور تهران از راه‌اندازی تیم‌های ویژه شکار و گروه ضربت موتورسیکلت‌سوار در بزرگراه‌های پایتخت برای برخورد با تخلفات حادثه‌ساز خبر داد و گفت: در عین حال برای نخستین بار برخورد با تخلف حرکت نکردن بین خطوط در بزرگراه همت به‌زودی اجرایی می‌شود.

سردار حسین رحیمی پیرامون اقدامات این یگان تخصصی در سال گذشته و همچنین برنامه‌های این پلیس در سال‌جاری گفت: در سال جدید برنامه و چشم‌اندازهای متعددی برای پلیس راهنمایی و رانندگی تعریف شده است. وی با بیان اینکه شعار امسال پلیس «بهبود رفتار ترافیکی و هوشمندسازی معابر» است، گفت: در بحث بهبود رفتار ترافیکی توجه و تمرکز اصلی به آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیکی عابران، رانندگان و راکبین موتورسیکلت است که با جدیت این مهم ادامه می‌یابد.

رئیس پلیس راهور تهران با بیان اینکه آموزش رانندگان تاکسی و خودروهای حمل‌ونقل عمومی در سال‌جاری به‌عنوان یکی از اصول مورد توجه قرار می‌گیرد، افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته 80 هزار نفر راننده تاکسی در طول سال 91 در جلسات متعدد آموزش می‌بینند. وی در مورد هوشمندسازی معابر نیز به مجهزشدن تقاطع‌ها به دوربین‌های ثبت تخلف و عبور از چراغ قرمز اشاره کرد و گفت: 12 تقاطع به دوربین‌های ثبت تخلف و عبور از چراغ قرمز به‌صورت آزمایشی مجهز شده‌اند.

رئیس پلیس راهور تهران با بیان اینکه در شش‌ماهه اول سال 91 تقاطع‌های مهم به دوربین‌های ثبت تخلف و عبور از چراغ قرمز مجهز می‌شوند، گفت: براساس قانون خودروهایی که روی خط عابر پیاده بایستند 20 هزار تومان جریمه می‌شوند و خودروهایی که از چراغ قرمز عبور کنند علاوه بر 100 هزار تومان جریمه، 5 نمره منفی نیز به رانندگان آنها داده می‌شود.

وی با بیان اینکه بزرگراه همت به دوربین ثبت تخلف عدم‌حرکت بین خطوط مجهز می‌شود، گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته این موضوع به‌زودی نهایی می‌شود. رحیمی همچنین در بخش برخورد با حرکات مخاطره‌آمیز گفت: در این حوزه اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است که طی 2 هفته گذشته طرح برخورد با تخلفات حادثه‌ساز و لایی‌کشی اجرایی شده که در این مدت میزان کشته‌های اینگونه تخلفات به صفر رسیده است.

رحیمی با اعلام خبر فعال‌سازی تیم‌های ویژه شکار و همچنین گروه ضربت موتورسیکلت‌سوار در بزرگراه‌های پایتخت گفت: با فعال‌سازی این تیم‌ها حلقه برخورد با تخلفات مخاطره‌آمیز از جمله لایی‌کشی، تخطی از سرعت مطمئنه و سبقت غیرمجاز تنگ‌تر می‌شود. وی همچنین با اشاره به انجام تست سلامت از برخی رانندگان حادثه‌ساز گفت: در سال گذشته از یکهزار و 195 نفر از رانندگان تست سلامت اخذ شد که 985 نفر از آنان مشکوک به استفاده از مواد‌مخدر و مشروبات الکلی بودند.

رئیس پلیس راهور تهران همچنین با بیان اینکه طرح‌های ویژه برخورد با تخلفات شبانه در طول تابستان و یکماهه بهار با جدیت دنبال می‌شود، گفت: با خودروهایی که لامپ‌های زنون، نقص سیستم روشنایی، عبور از چراغ قرمز و پارک در محل ممنوعه، سرعت غیرمجاز و همچنین حمل و تخلیه زباله و نخاله در جاهای خطرناک داشته باشند برخورد می‌شود. وی همچنین در مورد خودروهای دودزا در سطح پایتخت نیز گفت: پلیس اجازه تردد هیچ‌گونه خودروی دودزا اعم از خودروی دولتی و شخصی را نمی‌دهد.

کد خبر 172654
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز