همشهری آنلاین: با رعایت چند توصیه‌ تغذیه‌ای ساده، به راحتی می‌توانید به سلامت دندان‌های خود کمک کنید.

توصیه‌های غذایی برای سلامت دندان‌ها

* هر روز به جای برنج و نان سفید از غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای، جوی دو سر و نان تیره استفاده کنید.

* سبزی‌جات سبز تیره یا نارنجی رنگ بیشتر مصرف نمایید.

* میوه‌های گوناگون بخورید.

* از رژیم پر غلات، میوه‌جات و سبزی‌جات پیروی کنید.

* برای تأمین بخشی از پروتئین روزانه خود ماهی، حبوبات، مغزها و دانه‌ها را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

* غذاهای کم نمک مصرف کنید.

* وزن خود را در حد متعادل حفظ کنید و فعالیت بدنی کافی داشته باشید.

* به طور کلی در هرم غذایی خود باید غلات کافی، حداقل دو و نیم واحد سبزی‌جات، 2 واحد میوه، حداقل 3 لیوان شیر، ماست و پنیر حاوی کلسیم و پروتئین‌هایی مانند گوشت، حبوبات، تخم‌مرغ و مغزها را قرار دهید و در مصرف چربی‌ها و شیرینی‌ها امساک نمایید.

ماهنامه دنیای تغذیه - شماره 76

کد خبر 172600

برچسب‌ها