گروه شهری: وزیر راه، مسکن و شهرسازی در بازدید روز گذشته خود از روند ساخت متروی تهران- پرند با تأکید بر اهمیت پروژه متروی تهران تا پرند از بابت خدمت‌رسانی به مردم، این طرح را بیانگر عظمت جمهوری اسلامی ایران دانسته و تأکید کرد: در سال‌جاری هزینه‌های ساخت متروی شهرهای اقماری تهران تأمین خواهد شد.

علی نیکزاد در ادامه افزود: پروژه متروی تهران- پرند از چند جنبه مهم است. اول اینکه این پروژه از مرقد مطهر امام(ره)آغاز می‌شود و در ادامه مسیر از فرودگاه که باز به نام حضرت امام مزین شده می‌گذرد. پس از این جهت ساخت این پروژه دارای اهمیت است که پاسداشتی از نام مقدس امام خواهد بود.

نیکزاد با اشاره به تلاش شهرداری تهران در این زمینه اظهار داشت: خلوص نیت کارکنان در شهرداری تهران و نیز شرکت مترو قابل توجه و تقدیر بوده است. وی همچنین در ارتباط با چگونگی تأمین اعتبار مورد نیاز برای این پروژه نیز یادآور شد: با تمام توان اعتبارات موردنیاز این پروژه را فراهم خواهیم آورد و حتی اگر از ارقام برآورد شده هم هزینه‌ها بیشتر شود، مشکلی از بابت تأمین اعتبار نخواهیم داشت.

وزیر راه، مسکن و شهرسازی برآورد هزینه این طرح را 500‌میلیارد تومان دانست که 200‌میلیارد تومان این طرح از محل سهام شرکت فولادسازی اصفهان خواهد بود. نیکزاد تأکید کرد: این اقدام کار بسیار ارزشمندی است که از سوی دولت و شهرداری تهران به اجرا گذاشته خواهد شد و درحقیقت نمادی از همکاری بین این دستگاه‌هاست. وزیر راه، مسکن و شهرسازی همچنین از ساخت مترو برای شهرهای اقماری تهران خبر داد و اظهار داشت:

با گسترش مترو به شهرهای اطراف تهران انتقال جمعیت تهران به شهرهای حومه تهران قابل توجیه خواهد بود. اگر ما می‌خواهیم از شهر تهران تمرکززدایی کنیم لازمه آن فراهم آوردن امکانات برای این شهرهاست که از جمله آنها می‌توان به گسترش مترو پرداخت. 2 شب قبل نیز توافق کردیم که شرکت راه‌آهن ایران این پروژه را به شرکت متروی تهران تفویض کند چرا که متولی این نوع پروژه‌ها باید شرکت متروی تهران باشد.

همچنین هابیل درویش، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران نیز روز قبل از این دیدار در نشست خبری خود درباره متروی تهران - پرند اظهار داشت: حرم مطهر تا فرودگاه امام و ادامه آن تا شهر جدید پرند در قالب یک خط جداگانه و مستقل از خط یک ساخته می‌شود. همچنین تأمین اعتبار این خط مترو با توجه به اینکه در حومه شهر قرار دارد بر عهده دولت است و شهرداری در این مورد وظیفه‌ای برعهده ندارد اما با توجه به علاقه شهرداری تهران برای توسعه مترو و نیز دسترسی سریع و راحت مسافران به فرودگاه‌بین‌المللی، 100‌میلیارد تومان اعتبار به‌عنوان کمک برای این پروژه درنظر گرفته است.

در حال حاضر مسیر مترو فرودگاه امام و شهر پرند که از ایستگاه شاهد در خط یک مترو منشعب شده است، توسط متروی تهران در حال ساخت است و پیش‌بینی می‌شود درصورت تأمین اعتبارات از سوی دولت این خط تا فرودگاه امام امسال به بهره‌داری برسد.

عبور دستگاه‌های غول‌پیکر حفار از روی یکدیگر

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه از عبور 2دستگاه حفار تونل در حال کار از روی یکدیگر در خطوط 3 و 7 خبر داد. به‌گفته هابیل درویش این اتفاق نادر دوشنبه شب در تقاطع خطوط 3 و 7 روی داد که در محل تقاطع خیابان‌های ولیعصر و مولوی قرار دارد. این دو دستگاه حفار که هر یک در مسیر خود فعالیت می‌کردند، بدون بروز هیچ‌گونه مشکل و خطری از روی هم عبور کردند.

کد خبر 172502
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز