سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: قائم مقام رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ریزگردها از 10 سال پیش مشکلاتی را برای ایران ایجاد کرده که یکی از مهمترین این مشکلات بروز پدیده مهاجرت ازاستان‌های غربی به سمت شرق کشور است

ریزگرد

به گزارش ایرنا، علی محمد شاعری گفت: بروز پدیده ریزگردها علاوه بر مهاجرت، عوارض جبران ناپذیر و طولانی مدتی در زمینه سلامت اجتماعی و اقتصادی افراد در پی دارد.

وی تاکید کرد: اگر کشورهای همسایه به خصوص کشور عراق به زودی اقدام جدی در زمینه مقابله با ریزگردها انجام ندهد، ضمن گسترش پدیده مهاجرت به عنوان یک پدیده نوظهور اجتماعی، کشور با چالشی جدی در زمینه سلامت و بهداشت عمومی رو به رو خواهد شد.

شاعری خاطرنشان کرد: بنابراین دولت عراق باید موضوع ریزگردها را جدی بگیرد و در اولین فرصت کانون‌های بحرانی گرد و غبار که قبلا شناسایی و طرح مقابله با آن نیز تهیه و به وزارت محیط محیط زیست عراق تحویل داده شده است، از بین ببرد. این کار باید هرچه سریع‌تر انجام شود زیرا در غیر این صورت هزینه‌های غیرقابل جبرانی از نظر زیست محیطی،‌ بهداشت، اقتصادی و اجتماعی بر ملت ایران وارد می‌شود.

وی گفت: درحال حاضر طرح برآورد خسارت‌های ناشی از ریزگردها با همکاری محققان دانشگاهی در حال انجام است و تا پایان امسال تمام این خسارت‌های اجتماعی و اقتصادی ناشی از ریزگردها برآورد و اعلام می‌شود.

قائم مقام رییس سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد که هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی ناشی از پدیده ریزگردها جزو مطالبات جدی ایران از همسایه‌های غربی است و در آینده نزدیک موضوع جبران خسارت‌های ناشی از ریزگردها از طریق مکاتبه با دولت عراق و سازمان‌های بین المللی پی گیری می‌شود.

کد خبر 172460

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز