همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به صدور حکم حبس ابد برای 4 تبعه ایرانی در کویت، گفت: ادعای کویتی ها درباره 4 تبعه ایرانی، واهی و بی اساس است و جای تعجب دارد و از نظر جمهوری اسلامی ایران مردود است.

مهر نوشت: رامین مهمانپرست در نشست هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی که پیش از ظهر امروز سه شنبه در محل وزارت خارجه برگزار شد در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه دولت کویت برای 4 تبعه ایرانی حکم حبس ابد صادر کرده آیا ایران به این افراد دسترسی کنسولی داشته و تابعیت آنان محرز شده است، تصریح کرد: اخیرا ادعاهایی واهی و بی اساسی مطرح شده که جای تعجب دارد و از نظر ما مردود است.

مهمانپرست ادامه داد: این احکام به هیچ وجه قابل قبول نیست و از اینکه این موضوع که قبلا توسط مقامات کویتی تکذیب شده بود دوباره مطرح شده تعجب می کنیم.

وی به مقامات کویتی گفت: سناریوهای ساختگی کارآیی ندارد و کشورهای منطقه نباید وارد این بازی ها شوند.

دستیار ویژه وزیر خارجه خاطر نشان کرد: دولت کویت با وجود اینکه عضو کنوانسیون حقوق اتباع است تا کنون اجازه دسترسی کنسولی به این افراد را به ایران نداده که مورد اعتراض ماست و ما رسما به این نکته اعتراض می کنیم ، ما از آنان خواسته ایم اجازه دسترسی کنسولی داده شود و علاوه بر این از مجاری قانونی نیز موضوع را دنبال می کنیم.

مهمانپرست ادامه داد: امیدواریم کویت در رویکرد خود تجدید نظر کند و ما شاهد آزادی اتباع کشورمان باشیم.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سئوال دیگری در رابطه با مطلب منتشر شده در روزنامه هاآرتص چاپ اسرائیل مبنی بر اینکه معارضان سوری قصد استفاده از سلاح شیمیایی علیه دولت بشار اسد را دارند، تصریح کرد: اینکه این موضوع در یک رسانه رژیم صهیونیستی منتشر شده شاید معنایش این است که رژیم صهیونیستی دنبال این است که گروهک هایی در سوریه در راستای اقدام مسلحانه و استفاده از سلاح های مختلف از جمله شیمیایی اقدام کند.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه اضافه کرد: دست رژیم صهیونیستی را در نا امنی های سوریه به صورت ملموس احساس می کنیم.

وی افزود: تنها جریانی که از نا امنی های سوریه بهره مند می شود جریان صهیونیستی است و هر جنایتی که در سوریه صورت می گیرد در ارتباط با عوامل این رژیم است.

کد خبر 172416

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز