8 تیمی که قرار است از روز جمعه 12خرداد ماه در سالن مترو پولیتن شهر توکیو برای معرفی 2تیم برتر به مرحله نهایی والیبال المپیک لندن با هم پیکار کنند، براساس آخرین جدول رده‌بندی FIVB از چنین موقعیتی برخوردارند.

ورزش - والیبال

با نگاهی به آخرین جدول رده‌بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی والیبال متوجه خواهید شد که جدال تیم‌های حاضر در توکیو نبردی است میان تیم‌های هفتم تا بیست‌ودوم جهان. در این جدول صربستان با مقام هفتم بهترین و استرالیا بدترین جایگاه را در اختیار دارند. ایران هم در بهترین شرایط خود ، عنوان دوازدهم که بهترین عنوان ایران طی تاریخ است را در این جدول در اختیار دارد. تیم ایران حتی درصورت کسب عنوانی بهتر از نهمی در مسابقات جام‌جهانی 2011 این بخت را داشت که برای نخستین‌بار زیر رتبه 10 و بالاتر از چین به‌عنوان تیم اول آسیا بایستد که چند باخت مراحل پایانی جام‌جهانی این شانس را از تیم ایران گرفت.

نام کشور امتیاز عنوان
صربستان 136/25 هفتم
چین 57/25 دهم
ایران 50/25 دوازدهم
ژاپن 41 پانزدهم
ونزوئلا 40/75 شانزدهم
پورتوریکو 38/50 هفدهم
کره جنوبی 36/50 بیستم
استرالیا 33/50 بیست ودوم

تیم‌های صعود کرده به المپیک

1 - بریتانیا: میزبان بازی‌های المپیک
2 - روسیه: قهرمان جام‌جهانی ژاپن
3 - لهستان: تیم دوم جام‌جهانی ژاپن
4 - برزیل: تیم سوم جام‌جهانی ژاپن
5 - تونس: تیم برتر قاره آفریقا
6 - ایتالیا: تیم برتر قاره اروپا
7 - آرژانتین: تیم برتر آمریکای جنوبی
8 - آمریکا: تیم برتر آمریکای شمالی

اما 4 تیم باقیمانده، در 3 مسابقه انتخابی پیش رو در روزهای آینده در شهرهای توکیو، برلین آلمان و صوفیه بلغارستان انتخاب خواهند شد که از گروه برلین و صوفیه یک تیم و از گروه توکیو 2تیم به مرحله نهایی رقابت‌های والیبال المپیک در بخش مردان راه پیدا خواهند کرد. بازی‌های گروه‌های برلین و صوفیه طی روزهای 19 تا 21خردادماه انجام می‌شود. در برلین 4 تیم آلمان، کوبا، هند و جمهوری چک و در صوفیه 4 تیم بلغارستان، فرانسه، پاکستان و مصر هر کدام یک تیم برتر را از میان خود راهی بازی‌های المپیک خواهند کرد.

کد خبر 172379

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز