گروه ورزشی - علی شاکری: رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک لندن در حالی از صبح فردا با حضور تیم ملی والیبال ایران و 7 تیم صربستان، ونزوئلا، پورتوریکو، کره‌جنوبی، ژاپن، چین و استرالیا در سالن متروپولیتین شهر توکیو آغاز می‌شود که تیم ملی کشورمان در نخستین بازی خود ساعت 11:30 به وقت تهران با تیم کره‌جنوبی روبه‌رو خواهد شد.

خیلی‌ها این بازی را یکی از چند بازی دشوار و بازی کلیدی شاگردان خولیو ولاسکو برای یک شروع خوب و موفقیت آمیز در ادامه راه رسیدن به بازی‌های المپیک می‌خوانند و معتقدند که پیروزی در این دیدار برابر با طی کردن نیمی از راه صعود خواهد بود. ترس از کره نیز ناشی از ترکیب‌های متنوع حمله روی تور و سرسختی حریفی است که به آسانی تسلیم نمی‌شود و بازیکنانش والیبال را با سبکی متفاوت از سایر تیم‌های شرق آسیا بازی می‌کنند.

آخرین رویارویی دو‌تیم مربوط به 9 ماه پیش و رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در تهران می‌شود که تیم ایران با مغلوب کردن کره در مرحله نیمه‌نهایی توانست راهی فینال و بازی با چین شود و در پایان همان بازی بود که پارک کی ون سرمربی پیشین تیم ملی ایران وسرمربی فعلی کره که انتظار این باخت را نداشت با عصبانیت و قیافه‌ای به هم ریخته در کنفرانس مطبوعاتی حاضر شد و از همان‌روز برای این بازی خط ونشان کشید؛ موضوعی که ولاسکو هرگز آن را جدی نگرفت و همین چند روز پیش قبل از ترک تهران به سوی ژاپن در پاسخ به خبرنگاران اینگونه رفتارها را در شأن یک مربی حرفه‌ای ندانست و گفت: من و شاگردانم ضمن احترام به تمامی حریفان از رویارویی با هیچ تیمی در جهان هراس نداریم.

بازی تدارکاتی با استرالیا در 3 روز قبل از شروع بازی‌ها کافی بود تا ترکیب اصلی تیم ملی والیبال مشخص شود. ترکیب تیم ایران در مسابقات انتخابی المپیک به نسبت جام ملت‌های آسیا و جام جهانی ژاپن 5 تغییر پیدا کرده است. با کنار رفتن کمالوند و نظری افشار به‌دلیل مصدومیت و کنار گذاشتن امیر حسینی، مهدی بازارگرد و حسام بخششی نفرات جدید و جوانی مثل فرهاد قائمی، رضا قراء، سعید معروف، سعید مصطفی وند و علیرضا مباشری جایگزین بازیکنان کنارمانده شده‌اند.

با شرایط بر‌شمرده شده تیم ملی فردا با ترکیب معروف، زرینی، غفور، موسوی، نادی، قائمی و ظریف به مصاف کره می‌رود و احتمال جایگزینی مهدوی با معروف، قراء با غفور و فیاضی با زرینی و قائمی هم در طول بازی چندان دور از ذهن نیست، اما کره‌ای‌ها که تقریبا با همان تیم جام ملت‌های آسیا و بدون مین مون سونگ یکی از چهره‌های شاخص خود 2هفته پیش در لیگ جهانی به میدان رفته‌اند با ترکیب احتمالی مین کئون یونگ، کیو لی سون، ووچول پارک، ویون بونگ، هان کیم یو، هیون ایی یو و سوگ شین یونگ پا به دیدار با تیم ایران می‌گذارند.

کد خبر 172663
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز