سرمربی آرژانتینی تیم ملی والیبال قبل از پرواز به سوی ژاپن در گفت‌وگوی اختصاصی با همشهری در مورد ارزیابی‌اش از حریفان ایران در مسابقات انتخابی المپیک گفت: از رویارویی با هیچ تیمی هراس نداریم و نه من می‌ترسم و نه شاگردانم؛ چرا که به‌کار خودمان سخت ایمان داریم و می‌دانیم که چگونه با تلاش و ممارست می‌توان بر تمامی مشکلات و ضعف‌ها فائق آمد.

ولاسکو - سرمربی والیبال

احساس ضعف، خود قدم اول ناکامی است و ما این موضوع را در طول یک سال گذشته در میدان‌های مختلف بارها تجربه کردیم و آموختیم که نباید به‌راحتی تسلیم شد. والیبال خود نوعی تبلور زندگی و مبارزه است و فقط نگاه رو به جلوست که می‌تواند اشتباهات قبلی را تصحیح کرده و به‌فراموشی بسپارد. من همیشه به شاگردانم گفته‌ام که مهم نیست مرتکب اشتباه شوید ولی بی‌توجه به گذشته و آنچه اتفاق افتاده باید فقط به فکر توپ‌های آینده و به ثمر نشاندنشان باشید. خولیو ولاسکو در مورد اینکه کدامیک از تیم‌های حاضر را رقبای اصلی تیم ایران در راه رسیدن به کسب سهمیه المپیک می‌داند، کوچک و بزرگ شمردن حریفان را یک سم مهلک در ورزش ‌خواند و گفت: اصلا نباید در ورزش چنین تفکری را ترویج کرد و شکل‌گیری چنین تفکری بدون کمترین تردید در هر مجموعه و یک تیم، نخستین زمینه‌های ایجاد پسرفت و کجروی از فلسفه ورزش قلمداد می‌شود.

باید به تمامی حریفان با هر قدرتی احترام گذاشت و آنان را جدی گرفت. هیچ اتفاقی در ورزش غیرممکن نیست، همانگونه که ما در جام جهانی مغلوب چین شدیم و لهستانی‌ها و صرب‌ها مغلوب ما شدند. تفاوت رئال مادرید و بارسلونا در فصل اخیر لالیگا هم در این نکته خلاصه شد که بارسلونا به اوساسونا باخت ولی برای رئال چنین اتفاقی نیفتاد و آنها به همین دلیل توانستند فاتح لالیگا شوند. من برای تمامی حریفانمان احترام خاصی قائلم، چه می‌خواهد این تیم چین باشد، چه پورتوریکو و ونزوئلا که همگان فکر می‌کنند حریفانی آسان‌تر از صربستان، کره و ژاپن برای ما محسوب می‌شوند و حتی در مورد کرکری پارک کی ون سرمربی اسبق تیم ملی ایران و کنونی کره هم که می‌گویند رجزخوانی کرده اعتقاد دارم این کارها ارزش یک مربی حرفه‌ای را تا حد یک هوادار پایین خواهد آورد و از شأن و منزلت یک مربی خواهد کاست.

وی در مورد آینده کاری‌اش با تیم ایران هم پس از این مسابقات گفت: فعلا فقط به مسابقات انتخابی المپیک می‌اندیشم. برای آینده هنوز نه من و نه فدراسیون والیبال هیچ تصمیمی نگرفته‌ایم، همه چیز بستگی به رضایت طرفین از هم خواهد داشت.ولاسکو در پاسخ به این سؤال که با گذشت یک سال از همکاری‌اش با والیبال ایران آیا از انتخابش پشیمان نیست، گفت: والیبال ایران دارای استعدادهای خوبی است و زمینه‌های موفقیت نیز در آن زیاد است. من حتی فکر می‌کنم که والیبال ایران شرایط قهرمان شدن در جهان را نیز دارد که این امر فقط با بودن من تحقق نمی‌یابد بلکه عوامل دیگری هم باید کمک کنند تا این اتفاق حاصل شود.

کد خبر 172381

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز