مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سناریوهای مختلفی برای توضیح چگونگی نابودی جهان وجود دارد،‌اما این داستانها هرچه که باشند،‌ درصورت وجود پناهگاه‌هایی مانند Survival Condo در گوشه و کنار جهان،‌نمی توانند موجب نگرانی انسانها شوند.

پناهگاه

Survival Condo یا "پناهگاه بقا" در حقیقت یک سیلوی وارونه موشک بالستیک هسته‌ای در کانزاس است که در آن منابع غذا،‌هوا و آب تعبیه شده و ساکنانش می‌توانند در صورت فرارسیدن فاجعه ای بزرگ که می تواند منجر به نابودی جهان شود،‌در آن به راحتی زندگی کنند.

"لری هال" مهندس سابق نرم افزار برای سالها بر روی سیلوی موشک اطلس F در شمال مرکز کانزاس کار کرد تا توانست آن را به سکونتگاه مجللی تبدیل کند تا در زمان اضطرار از آن به عنوان پناهگاهی غیر قابل تخریب استفاده شود. به گفته هال،‌تمامی واحدهای این پناهگاه پیش فروش شده و تعداد زیادی نیز اکنون در لیست انتظار قرار دارند.

وی دلیل تبدیل کردن این حفره 53 متری را به یک سکونتگاه ایجاد مکانی امن در دل زمین عنوان کرده است،سیاره‌ای که تعداد خطراتی که انسانها را تهدید می‌کنند،‌روز‌به روز افزایش پیدا می‌کنند. هر یک از اتاقهای 169 متر مربعی این پناهگاه با قیمت دو میلیون دلار به فروش رسیده‌اند. هال ترس از تغییرات آب و هوایی،‌تروریسم،‌بحران اقتصادی،‌چرخه خورشیدی،‌بیماری‌های واگیردار،‌جنگها و یا کمبود غذا را از دلایلی می‌داند که بسیاری برای مواجه نشدن با آنها به این ساختمان وارونه پناه آورده‌اند.

پناهگاه

این پناهگاه به اندازه‌ای از منابع غذایی و آب برخوردار است که می‌تواند برای سالها میزبان 70 نفر از ساکنانش باشد و برای اینکه این افراد از جدا بودن از کل جهان در عذاب نباشند،‌تجهیزاتی مانند سینما،‌کلاسهای آموزشی،‌کافه و استخر نیز برای آنها در نظر گرفته شده است.

فضاهای مختلف این پناهگاه از صفحات بزرگ تلویزیونهای HD پوشانده شده و این تلویزیونها پنجره ساختمان را شبیه سازی می‌کنند. برق این ساختمان با استفاده از ژنراتور دیزلی و توربینهای بادی تامین می‌شود. پناهگاه در عین حال به یک انبار اسلحه و دوربینهای امنیتی و حصارهای برقی مجهز خواهد بود.

به گفته هال در حال حاضر یکی از اتاقهای پناهگاه کاملا تکمیل شده و بقیه اتاقها نیز طی 8 تا 10 هفته آینده تکمیل خواهند شد. وی همزمان برای ساخت چند پناهگاه مشابه دیگر در گوشه و کنار آمریکا در حال مذاکره است.

کد خبر 172129
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز