یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۵:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایش صحنه‌ای «من از زلزله نمی‌ترسم» تولید واحد نمایش حوزه هنری استان البرز به نویسندگی و کارگردانی سارا عباسپور همزمان با مانور زلزله برای کودکان اجرا شد.

پوستر تئاتر

به گزارش همشهری آنلاین، ایمان اردی‌زاده، مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان البرز گفت: نمایش «من از زلزله نمی‌ترسم» بازشناسی عملی یکی از بلایای طبیعی به نام زلزله است که به وسیله دکور مناسب، موسیقی و ترانه‌های کودکانه سعی دارد به جای ایجاد بیم و ترس به شکلی صحیح راه‌های شناسایی مناطق امن در زمان زلزله را به کودکان آموزش دهد.

اردی‌زاده با اشاره به داستان این نمایش ادامه داد: «من از زلزله نمی‌ترسم» روایت دو موش خانگی به نام‌های فرار و قرار است که درصدد ساختن لانه‌ای مناسب برای خود هستند.

آنها گوشه و کنار یک خانه را از منظرهای متفاوت بررسی کرده و سطحی صاف برای ساختن لانه خود پیدا می‌کنند، غافل از اینکه این مکان بر روی ماشین لباسشویی واقع شده و هفته‌ای چند بار لانه‌ آنها را دچار لرزش می‌کند.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان البرز افزود: این نمایش با زبان کودکانه به مخاطب خود می‌آموزد که بهتر است در ابتدا خانه خود را در جایی مطمئن انتخاب کنند و در صورت بروز زلزله به نقاط امن مانند زیر تخت، میز، چارچوب در و ... رفته تا آسیب کمتری به آنها برسد.

«من از زلزله نمی‌ترسم» با شش نوبت اجرا در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با استقبال خوب مدارس روبرو شد بیش از 2000 کودک از این نمایش دیدن کردند.

کد خبر 172077

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز