همشهری آنلاین: شهردار تهران با بیان اینکه مهمترین رسالت این موسسه آگاهی بخشی در جامعه است، گفت: مدیریت رویکرد تغییرات فرهنگی با توجه به شرایط روز باید مورد توجه قرار گیرد.

محمد باقر قالیباف

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر محمد باقر قالیباف صبح روز شنبه در مراسم بهره برداری از چاپخانه‌های شماره 2 و 3 موسسه همشهری با بیان این مطلب و ضمن تقدیر از تمام دست اندرکاران این موسسه اظهار کرد: موسسه همشهری با یک پایه گذاری و یک رویکرد درست کار خود را آغاز کرده که امید است روز به روز پویا تر و جوان تر از گذشته ادامه مسیر دهد و این امکان پذیر نیست مگر به تلاش، همت، فکر و اندیشه.

وی ادامه داد: مهم ترین رسالت موسسه همشهری آگاهی بخشی در جامعه است و باید از این همه سرمایه، امکانات، تجهیزات و ... به خوبی استفاده شود تا آگاهی بخشی درستی در جامعه صورت گیرد.

قالیباف اظهار داشت: شهر موجودی زنده است و ما در قبال همه شهروندان مسئوول هستیم باید اعتماد به نفس و خود باوری همان گونه که در عرصه صنعت به وجود آمده در حوزه فکر و اندیشه و بخش مربوط به حوزه نرم افزاری هم باشد و باید این جهاد فرهنگی در موسسه همشهری نیز وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: موسسه همشهری باید در سه رویکرد به صورت جدی تلاش کند که یکی از آنها رویکرد هویت است. هویت دینی مذهبی، ملی، محلی و هویت انقلابی رویکردهای مهمی است که باید در خروجی های همشهری در تمام روزها، هفته، ماه و سال دیده شود.

شهردار تهران گفت: مدیریت رویکرد تغییرات فرهنگی با توجه به شرایط روز از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

قالیباف ادامه داد: رویکرد دیگری که باید به آن توجه شود سبک زندگی است که امروز جامعه بیش از هر زمانی به آن نیازمند است و موسسه همشهری باید به ابعاد مختلف سبک زندگی با نگاه اجتماعی محور بپردازد.

قالیباف اظهار کرد: امیدوارم موسسه همشهری که بزرگترین موسسه فرهنگی در کشور است آثارش نه تنها در تهران و کشور بلکه در منطقه نیز مثمر ثمر باشد.

وی تاکید کرد: باید از تمام سرمایه‌ها، امکانات و تجهیزاتی که در موسسه همشهری وجود دارد برای رشد جامعه استفاده شود همچنین امنیت شغلی در مجموعه موسسه همشهری و توجه به معیشت پرسنل از اولویت‌های همیشگی است که باید مورد توجه قرار گیرد که در این زمینه موسسه جهت گیری‌های خوبی داشته است.

همچنین مهندس مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در این مراسم اظهار کرد: تاثیر مطبوعات در ساختن فضای عمومی و فرهنگی کشور انکار ناپذیر است و مطبوعات با جایگاه بالایشان در شرایط امروزی در کشور می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند چونانکه تاکنون بوده‌اند.

وی تصریح کرد: مطبوعات در ایران بعد از انقلاب اسلامی حرکت واقعی خود را پیدا کرد چونان که روزنامه‌ها قبل از انقلاب در بسیاری از موارد مقالات فرمایشی کار می‌کردند و مطبوعات واقعی که بیان کننده خواسته‌های مردم باشد نداشتیم.

وی افزود: بعد از انقلاب نیز از حالت افراط به تفریط دچار شدیم چونانکه شاهد گلایه‌های امام(ره) بودیم و در مطبوعات ناگهان رسانه‌هایی سبز شد که علیه نظام قلم می‌زدند اما پایدار نماندند چرا که مطبوعاتی می‌تواند پایدار بماند که با مردم و برای مردم باشد.

چمران اضافه کرد: امیدواریم موسسه همشهری حرکت فرهنگی خوبی را دنبال کند و اگر مجلات همشهری خوب حرکت داشته باشند می‌توانند در فرهنگسازی عمومی بسیار موثر باشند.

وی افزود: امید است همه با نیت خالص خیر و برای خدا نسبت به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دقیق صحیح و غیر جهت دار گام بردارند و در این میان چیزی که حائز اهمیت است حفظ کیان اسلام و هویت اسلامی است که در مجلات همشهری این هویت اسلامی را به خوبی می‌بینیم و امیدواریم نشریات همشهری در زمینه فرهنگی، اقتصادی و سیاست جایگاه موثری را داشته باشند.

کد خبر 172009
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز