همشهری آنلاین: یوکیا آمانو اعلام کرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌زودی توافقی را با هدف تلاش برای حل مساله هسته‌یی ایران با تهران امضا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری فرانسه گزارش داد: یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سه‌شنبه ( دوم خرداد) در وین پس از بازگشت از سفر به ایران و در آستانه مذاکرات میان تهران و 1+5 در بغداد اظهار کرد: تصمیمی برای رسیدن به یک توافق درباره رویکردی ساختاری توسط من و آقای (سعید) جلیلی (دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران) اتخاذ شد.

 او افزود: در این مرحله می‌توانم بگویم که این (توافق) خیلی زود امضا خواهد شد اما نمی‌توانم بگویم که چقدر زود.

 آمانو این توافق را "تحولی مهم" خواند و بدون ارائه توضیح بیش‌تر گفت که جلیلی گفته است "اختلافات موجود مانعی برای این توافق نخواهد بود".

 خبرگزاری رویترز نیز به نقل از آمانو گزارش داد که "برخی اختلافات" هم‌چنان باقی است اما سعید جلیلی به وی گفته است این اختلافات مانعی برای رسیدن به توافق نخواهد بود.

 مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره گفت‌وگوهایش با جلیلی و دیگر مقامات ایران اظهار کرد: ما موضع یکدیگر را بهتر درک می‌کنیم.

 آمانو گفت که مساله دسترسی به سایت نظامی پارچین را مطرح کرده است و به این مساله به عنوان بخشی از اجرای توافق یاد شده پرداخته خواهد شد.

کد خبر 171579
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز