همشهری آنلاین: سیاستمداران،‌ مشاهیر تکنولوژی و هنر روز گذشته در مراسم اهدای جوایز "وبی" (Webby) در نیویورک به استیو جابز بنیانگذار شرکت اپل ادای احترام کردند.

استیو جابز

درحدود ده‌ها نفر از افراد مشهور در زمینه تکنولوژی یا هنر و سیاستمداران در مراسم اهدای جوایز Webby، رقابتی که از سال 1996برای معرفی بهترین‌های شبکه اینترنت آغاز به کار کرده و امروز به اندازه‌ای گسترش یافته که سالانه 100 جایزه به برترین‌های فضای مجازی اهدا می‌کند به بنیانگذار فقید شرکت اپل ادای احترام کردند.

پیامی ویدیویی با حضور باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا،‌ بیل کلینتون رئیس جمهور سابق آمریکا و بسیاری از دیگر افراد مشهور مراتب احترام خود را به استیو جابز که در اکتبر سال 2011 در اثر ابتلا به سرطان لوزالمعده از دنیا رفت،‌ اعلام کردند.

از دیگر افرادی که در این پیام ویدیویی حضور داشتند می‌توان به خالق جنگ‌های ستاره‌ای،‌"جورج لوکاس" معاون سابق رئیس جمهور و عضو کنونی هیات مدیره شرکت اپل،‌"ال گور"،‌ "باز آلدرین" فضانورد سابق ناسا،‌ "آریانا هافینگتون" بنیانگذار "هافینگتون پست" و "وینت سرف" پدر اینترنت اشاره کرد.

پیش از پخش این پیام ویدیویی،‌"ریچارد دریفوس" هنرپیشه‌ای که از صدای او برای روایت تبلیغ مشهور شرکت اپل با عنوان "متفاوت بیاندیش" استفاده شده بود به سخنرانی پرداخت و جابز را در یک جمله چند کلمه‌ای خلاصه کرد:" استثنایی که قانون را اثبات کرد".

باراک اوباما نیز در این پیام ویدیویی برای توصیف جابز از اصطلاحی کوتاهتر استفاده کرد و گفت: در حقیقت زمانی که درباره استیو جابز سخن می‌گوییم تنها به یک واژه نیاز خواهیم داشت: شگفت‌انگیز!

کد خبر 171565
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز