دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: آمار موسسه Statcounter نشان می‌دهد در حال حاضر گوگل کروم از نظر تعداد کاربر مرورگر اینترنت مایکروسافت را پشت سر گذاشته و پر کاربرترین مرورگر جهان شده‌است.

chrome2

به گزارش دیلی تلگراف، آمار این موسسه همچنین نشان می‌دهد که مرورگر اصلی سیستم عامل اندروید نیز در بین مرورگرهای موبایل پر کاربرترین است.

برروی کامپیوترهای شخصی رومیزی گوگل کروم و IE هر دو حدود 33 درصد سهم از تعداد کاربر داشتند که این مقدار به تازگی برای کروم بالا رفته است.

اما نکته جالبی که Statcounter به آن اشاره کرده تأثیر کاربران اداری و سازمانی برروی آمار کاربران مرورگرهاست. از جایی که اکثر بخش‌های کامپیوتر و IT‌ در ادارات و شرکت‌ها نصب IE برروی کامپیوترهای کارمندان را هم از نظر سادگی و هم از نظر مدیریت راحت‌تر می‌دانند، اواخر هفته آمار استفاده از کروم بالا می‌رود و در وسط هفته این میزان کم می‌شود.

تحلیل‌گران Statcounter می‌گویند کاربران در اواخر هفته به منازل خود می‌روند و برروی کامپیوترهای شخصی آزادی انتخاب دارند. برای مثال در 18 مارچ 2012 (آخر هفته در اکثر کشورها) میزان استفاده از کروم 32.7 درصد و IE 32.5 درصد بوده‌است.

اما روز دوشنبه که در اکثر کشورها ابتدای هفته است این میزان برای IE تا 35 درصد افزایش و برای کروم تا 30 درصد کاهش یافت.

سهم کروم در حال حاضر از 17 درصد در یک سال گذشته به حدود 33 درصد رسیده‌است در حالی که میزان سهم مرورگر IE در دوره مشابه سال گذشته 45 درصد بوده‌است.

گفتنی‌است که آمار موسسه Statcounter از 15 میلیون کاربر و سه میلیون بازدید صفحه (Page View) جمع‌آوری شده‌است.

کد خبر 171472

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز