مطهری در جلسه علنی امروز- یکشنبه- مجلس،‌سپاه را به دخالت در انتخابات مجلس نهم متهم کرد، انتقادی که با تذکر و اعتراض رسائی در حمایت از سپاه همراه شد.

مطهری و رسائی

به گزارش همشهری آنلاین؛ علی مطهری آخرین نطق خود را با انتقاد از رئیس جمهور و مشائی به دلیل رواج بی‌حجابی همراه کرد.

مطهری با انتقاد از رئیس جمهور گفت: آقایان مشائی و احمدی‌نژاد که زیرکانه وضعیت پوشش اسلامی در جامعه را به اینجا رسانده‌اند که پوشش استاندارد شلوار و مانتوی آزاد تا زانو را تبدیل به وضعیت فعلی کرده‌اند و در واقع تحریک جنسی را آزاد فرموده‌اند و موجب پدید آمدن عقده‌های روانی در جوانان ما شده‌اند، پس به فکر بخش دوم کار خود یعنی ارضای جوانان از طریق تأسیس کاباره‌ها و کلوپ‌های شبانه نیز باشند.

اما انتقادهای مطهری به همین نقطه ختم نشد و او در بخش دیگری از نطق خود سپاه را به دخالت در انتخابات مجلس نهم،‌ متهم کرد. اتهامی که با اعتراض و تذکر «حمید رسائی»، رقیب همیشگی مطهری در مجلس رو به رو شد.

در جدول زیر می‎توانید صحبت‎های علی مطهری در مورد دخالت سپاه در انتخابات مجلس نهم و تذکر رسائی در پاسخ به مطهری را بخوانید:

علی مطهری

حمید رسایی

  • از نقاط ضعف انتخابات مجلس نهم با همه شکوهی که داشت، دخالت سپاه پاسداران در بسیاری از حوزه‌های انتخابیه به صورت حمایت جدی از کاندیداهای موردنظر خود بود.
  • بسیاری از کاندیداها، چه آنها که رأی آوردند و چه آنها که رأی نیاوردند، این واقعیت را تأیید می‌کنند. این امر آفتی برای سپاه و برای آینده انقلاب اسلامی و مخالف توصیه معروف امام(ره) است. وظیفه پاسداری از آرمان‌های انقلاب اسلامی که در اساسنامه سپاه آمده، به معنی دخالت در سیاست نیست بلکه به معنی مبارزه با گروه‌های مسلحی مانند مجاهدین خلق، فرقان و پژاک است که قیام مسلحانه کردند.
  • متاسفانه برخی دوستان از جمله آقای مطهری در نطقش مجددا اتهامی را متوجه این نهاد کردند. قبل از این هم در مسئله وزیر نفت فعلی مجددا ایشان چنین اتهامی را متوجه سپاه کردند که سپاه قصد به دست گرفتن تمام قدرت‌های این کشور را دارد.
  • این تریبون جایگاهی نیست که هر کس هر چیزی که دلش بخواست بگوید و این تریبون بشود یک وسیله برای رسانه‌های بیگانه که نهادهای مقدس را متهم کنند.
  • اینکه سپاه پاسداران در انتخابات دخالت کرده، اتهامی بود که یک بار دیگر در نطق دیگری در مرحله اول انتخابات مطرح شد و این بار دوم بود و این درست نیست.
  • در تمام دوران اینچنین اتهاماتی را متوجه سپاه پاسداران، شورای نگهبان و موارد مختلف از سوی رسانه‌های مختلف داشته‌ایم اما نباید این اتهامات از پشت این تریبون که حاصل خون شهداست متوجه نهادهای مقدس شود. اگر هم در گوشه و کناری کسی اقدامی کرده این مربوط به کل سپاه پاسداران نمی‌شود.
  • در دوره مجلس هشتم هم این شائبه درباره لیست اصولگرایان در تهران وجود داشت که لیست جبهه متحد اصولگرایان مورد حمایت سپاه بوده است.
  • از آقای مطهری می‌پرسم که چرا آن روز آقای مطهری به این حرف‌ها اعتراض نکرد. آیا چون ایشان در لیستی نبوده باید حرفی که رسانه‌های بیگانه می‌زنند در این تریبون بزنند .
  • تازه کسانی پشت برخی از این لیست‌ها بودند که سعی می‌کردند آن لیست‌ها را به اسم سپاه معرفی کنند که اولا ولخرجی‌های زیادی از بیت المال در انتخابات تهران داشتند و هیچ کدام از کاندیداهای منتخبشان وارد مجلس نشد و امروز سایتهایشان ساپورت کننده اصلی برخی از افرادی هستند که امروز سپاه را متهم می‌کنند.
کد خبر 171275
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز