رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران ضمن تشریح چگونگی برگزاری المپیاد ورزش محلات شهر تهران از افزایش 45 درصدی بودجه این سازمان خبر داد.

سردار سیدمحمد حاج آقامیر در نشست مطبوعاتی خود که به منظور تشریح برنامه‌های این سازمان تشکیل شده بود،‌اظهار داشت: سال گذشته توانستیم بزرگ‌ترین جشنواره فرهنگی ورزشی تهران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را در بوستان آزادگان برگزار کنیم. این جشنواره در سطح کشور بی‌نظیر بود و توانست 235 فعالیت ورزشی را به‌صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار دهد.

وی تصریح کرد: در جریان برگزاری این جشنواره روزانه بین 70 تا 100 هزار نفر و بعضا 120 هزار نفر از روند برگزاری مراسم بازدید می‌کردند؛ این در حالی بود که برای جابه‌جایی این عده هیچ‌گونه وسیله‌ای پیش‌بینی نشده بود. در مجموع اینکه 2 میلیون نفر از این برنامه بازدید کردند؛ یعنی حدود یک چهارم جمعیت تهران.

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران با بیان اینکه اگر هیجانات اجتماعی مدیریت شوند منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهند شد، خاطرنشان کرد: براساس نظرسنجی صورت‌گرفته و با توجه به استقبال خوب انجام شده از جشنواره سال گذشته، امسال در 22 منطقه برنامه‎های فرهنگی را به‌مدت یک هفته برگزار می‎کنیم و برنامه نهایی را نیز در بوستان قائم (منطقه 18) برگزار خواهیم کرد.

آقامیر از ایجاد 374 خانه ورزش در سطح تهران خبر داد و گفت: در سطح بوستان‎ها و مجموعه‎های ورزشی امکاناتی را فراهم کردیم تا بتوانند آمادگی خدمت رسانی را داشته باشند. وی در مورد برگزاری المپیاد ورزش محلات شهر تهران نیز توضیح مختصری داد و یادآور شد: افتتاحیه این المپیاد 27 شهریورماه برگزار می‎شود. المپیاد ورزش محلات شهر تهران همه گروه‎های سنی را در بر می‎گیرد و حتی در این المپیاد برای رده سنی نونهالان نیز برنامه‎هایی پیش‎بینی شده است. در این المپیاد برنامه‌ها در قالب 30 رشته برای مردان و 25 رشته برای بانوان برگزار می‎شود.

اجرای طرح خانه به خانه

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران ادامه داد: امیدواریم با برگزاری این برنامه ورزشی در سطح تهران شعار خانه به خانه ورزش همگانی توسعه یابد را محقق کنیم. آقامیر با بیان اینکه در حال حاضر تهران دارای 250 مجموعه آبی و غیرآبی است تصریح کرد: سال گذشته 11 میلیون نفر ساعت را در برنامه داشتیم و این در حالی است که تعرفه‌های ورزشی ما نسبت به سال 89 هیچ تغییری نکرده و افزایش نیافته است. با وجود حذف یارانه افزایش انرژی و دستمزدها تعرفه‎ها را ثابت نگه‌داشتیم. وی تاکید کرد: البته در این بین خدماتی را برای گروه‎های خاص لحاظ کردیم مانند تخفیف 30 تا 50 درصدی برای استفاده از مجموعه‎ها.

پوشش تمام لایه‌های اجتماعی

آقامیر با بیان اینکه ورزش، تفریح و تندرستی همه جا، برای همه رویکرد و محوریت المپیاد ورزش محلات شهر تهران است، تصریح کرد: امیدواریم تمام لایه‎های اجتماعی را زیر سقف ورزش شهروندی قرار دهیم. رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران از تعیین نماد(مسکات) برای المپیاد ورزشی محلات شهر تهران خبر داد و گفت:‌ این برای نخستین بار است که برای برگزاری المپیاد ورزشی اقدام به تعیین مسکات یا همان نماد می‌کنیم.

وی ادامه داد: مسکات المپیاد ورزشی محلات شهر تهران نمادی از چرخ ریسک است. چرخ‌ریسک نوعی پرنده است که در فضاهای سبز تهران زیاد به چشم می‌خورد. چرخ ریسک بیانگر نشاط، سرزندگی، پویایی و سبکبالی است و به همین دلیل آن را به‌عنوان مسکات المپیاد انتخاب کردیم و از آن در مراسم افتتاحیه رونمایی می‌شود. آقامیر در بخش پاسخ به پرسش خبرنگاران تاکید کرد: بودجه امسال سازمان ورزش شهرداری تهران نسبت به سال گذشته 45 درصد افزایش یافته است.

وی همچنین در مورد تاثیر ورزش همگانی بر ورزش قهرمانی و حرفه‌ای گفت: پایه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، ‌ورزش همگانی است. تمام افرادی که در زمینه ورزش به مراحل قهرمانی رسیده‌اند از محلات رشد کرده‌اند و به نوعی ورزش همگانی باعث تقویت انگیزه افراد برای ادامه فعالیت تا رسیدن به ورزش قهرمانی می‌شود.

استعدادیابی برای ورزش قهرمانی

سردار آقامیر یادآور شد: بر همین اساس پیش‌بینی کرده‌ایم تا در رقابت‌های نهایی المپیاد ورزش محلات شهر تهران، مسئولان فدراسیون‌ها بتوانند نمایندگان خود را برای شناسایی استعدادها در رشته‌های مختلف اعزام کنند. وی در مورد اختتامیه المپیاد ورزش محلات شهر تهران گفت:

اختتامیه این المپیاد به‌صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود و از دهه فجر هر منطقه به‌صورت جداگانه اختتامیه رشته‌ای که میزبانی آن را بر عهده داشته برگزار می‌کند، چون برای برگزاری این المپیاد بررسی کرده‌ایم که در هر یک از مناطق و محلات مسابقات چه رشته‌ای بیشتر برگزار می‌شود و بر همان اساس آن محله را برای برگزاری المپیاد ورزش محلات در آن رشته انتخاب کرده‌ایم.مراسم افتتاحیه المپیاد ورزش محلات شهر تهران 27 اردیبهشت‌ماه در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزاری خواهد شد.

کد خبر 170649
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز