سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارلوس کی‌روش با گله‌مندی دوباره از عدم حمایت کامل مسئولان ورزش کشور از تیم ملی فوتبال گفت: برای اولین بار در طول 32 سال گذشته قراردادم را در دفتر یک وزیر امضا کردم و آن موقع خیال می‌کردم که حمایت تمام افراد و مسئولان مختلف را برای تیم ملی در اختیار دارم.

به گزارش ایسنا، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از تمرین سه‌شنبه (26 اردیبهشت) تیم ملی درباره شرایط این تیم، اظهار کرد: تمرینات به خوبی پیش می‌رود و فعلا وضعیت تمرینی ما با بازیکنانی که هستند، خوب است و امیدوارم که همه چیز در ادامه کار هم خوب باشد.

 وی در واکنش به این که در تمرینات امروز جدیت فوق‌العاده‌‌ای داشتید و بعضا با داد و فریاد از بازیکنان می‌خواستید که دستوراتتان را به درستی اجرا کنند، گفت: من از ارائه این نظر سورپرایز شدم. فکر می‌کنم در همه تمرینات جدیت لازم را دارم، اما وقتی بازیکنان برنامه‌های دفاعی را تمرین می‌کنند، باید به دقت کارشان را انجام دهند، چرا که ما حق کوچک‌ترین اشتباهی را نداریم. زمانی که برنامه‌های تهاجمی را مرور می‌کنیم، بازیکنان آزادی عمل بیشتری دارند، اما در کارهای دفاعی باید هیچ اشتباهی نداشته باشیم. ما می‌خواهیم دقیق عمل کنیم و این بسیار مهم است، چون برای بازی‌های بین‌المللی آماده می شویم. وقتی می‌خواهید در بازی‌های بین‌المللی موفقیت کسب کنید، باید نوع رفتار و برخورد بازیکنان در حد مسابقات لیگ نباشد.

 کی‌روش در پاسخ به این سوال که آیا غیبت پزشکان تیم ملی، امید نمازی، خسرو والی زاده و برخی از مسئولان تدارکات تیم به خاطر عدم تمدید قراردادشان با فدراسیون بوده، اظهار کرد: مسایلی در این رابطه وجود دارد که در حال حل شدن است و امیدوارم تا عصر امروز همه چیز حل شود. ما در حال حاضر به دنبال راهکارها برای حل مشکلات هستیم و نباید تمرکزمان صحبت از مشکلات باشد. ما سعی می‌‌کنیم خیلی از مشکلات و مسایل را فراموش کنیم و در این مقطع ذهنمان را معطوف به برنامه آماده سازی تیم و تمرکز بر روی راهکارهای مختلف برای برخی از مشکلات باشد.

 وی در پاسخ به این سوال که دیدگاه شما نسبت به مسایل پیش رو پس از گذشت حدود 13 ماه حضور در فوتبال ایران چگونه است؟ گفت: قطعا زمانی که به ایران آمدم اطلاعات کمتری داشتم و الان شناختم نسبت به مسایل بیشتر شده است و امیدوارم با تجربه از این شناخت‌ها بتوانیم در آینده موفق‌ باشیم.

 از کی‌روش درباره تعاملش با کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال پرسیده شد که وی پاسخ داد: من به اینجا آمده ام تا کارم را به درستی انجام دهم و یکی از وظایفم تعامل با رییس فدراسیون است. خوشبختانه این تعامل وجود دارد و ما پیگیر اهدافمان هستیم. اما اگر شما فکر می‌کنید تمام راه حل ها برای حل مشکلات و موفقیت تیم ملی دست کفاشیان و کی‌روش است، اشتباه می‌کنید. ما نیاز به حمایت داریم.

 سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که نیاز به حمایت از سوی چه کسانی دارید؟ گفت: حمایت از سوی تمام کسانی که باید به تیم ملی کمک کنند. اگر رسانه‌های مختلف را در ایران ببینید و اخبارشان را بخوانید متوجه یکسری مشکلات می شوید. مشکلاتی که به خصوص در بحث مالی وجود دارد. ما احتیاج داریم تا حمایت شویم و بتوانیم برنامه هایمان را به درستی اجرا کنیم. باید یکسری تغییرات به وجود آید تا بتوانیم برنامه‌های تیم ملی را اجرایی کنیم. ما نیاز به تعامل و درک بهتری بین باشگاه‌ها و تیم ملی داریم.

 کی‌روش تاکید کرد: نکته‌ای که همیشه تکرار می‌کنم و از تکرار آن خسته نمی‌شوم، این است که روی موضوع حمایت کامل از تیم ملی تاکید کنم. ماه‌ها آن را تکرار کرده‌ام، اما انگار به زبان چینی با ژاپنی حرف زدم! بارها گفته‌ام که جام جهانی ما از ماه جون شروع می‌شود. از اولین روزی که وارد ایران شدم گفتم هدف ما صعود به جام جهانی است. پس ما چه زمان می‌خواهیم تمام تعامل و انرژی‌مان را بگذاریم تا به جام جهانی برویم؟ اگر موضوع را برای سال 2014 گذاشته‌ایم که خیلی دیر است، چون هدف ما نزدیک است و راهش از همین روزها شروع می‌شود. اردوی که الان برای تیم ملی تشکیل شده، اهمیت بالایی دارد و همین مسیر ما را به آن هدف می‌رساند. اگر از الان با حمایت کامل مسیرمان را ادامه ندهیم، به آن هدف هم نمی‌رسیم.

 کی‌روش در رابطه با نیاز به حمایت از تیم ملی، تصریح کرد: من در 32 سال گذشته برای اولین بار در طول زندگی حرفه‌ای‌ام در دفتر یک وزیر قراردادم را امضا کردم. تا حالا چنین اتفاقی برایم رخ نداده بود. برای همین آن موقع فکر می‌کردم تمام حمایت‌ها را از طرف افراد و مسئولان مختلف دارم.

کی‌روش در پایان این گفت و گو در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران که به او گفت الان چه نظری در این باره دارید؟ کمی عصبانی شد و خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم چیزی را که گفتم، نظر شما باشد. من اینجا هستم تا به نظر شما احترام بگذارم و پاسخ سوال‌هایتان درباره تیم ملی و وضعیتش را بدهم.

 کی‌روش در این لحظه گفت و گو را قطع کرد و از مترجمش خواست همراه او محل را ترک کنند، اما با تکان دادن دست از حضور خبرنگاران تشکر کرد.

کد خبر 170596
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز