چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۶
۰ نفر

تیم ملی فوتبال ایران در غیاب بازیکنان سپاهان، پرسپولیس، استقلال و لژیونرها به مصاف تیم ملی موزامبیک رفت و شاگردان کارلوس کی روش که تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه بودند، با 3 گل حریف خود را شکست دادند.

این پیروزی در حالی برای تیم ملی به دست آمد که موزامبیک با ارائه یک بازی ضعیف، حرف خاصی برای گفتن نداشت و حتی تعدادی از بازیکنان این تیم به طرز قابل‌توجهی اضافه‌وزن داشتند. این بازی محکی جدی برای بازیکنان تیم ملی نبود ولی به‌نظر می‌رسد که کی روش باید با این شرایط فوتبال ایران و عدم‌انجام بازی‌های دوستانه با تیم‌های بزرگ دنیا کنار بیاید.

ایران در شرایطی مقابل موزامبیک به پیروزی رسید که کی روش از این نفرات در این دیدار دوستانه استفاده کرد. شهاب گردان (46محسن فروزان)، احسان حاج صفی(63 پیام صادقیان)، پژمان نوری، محمد قاضی، شجاع خلیل‌زاده (63 احمد آهی)، ابراهیم کریمی، حسین ماهینی، محمد غلامی، رضا حقیقی، قاسم حدادی‌فر(46 اکبر صادقی)، قاسم دهنوی(46 میلاد زنیدپور). تیم ملی در دقیقه 11 با ضربه سر محمد غلامی به گل رسید و گل قاسم دهنوی در دقیقه 40 باعث شد تا ایران نیمه اول را با برتری 2بر صفر به رختکن برود.

موزامبیک 9نفره شد

تیم ملی در نیمه دوم برای باز کردن دروازه حریف تلاش بیشتری کرد و در دقیقه 59 پژمان نوری روی پاس ماهینی گل سوم را به ثمر رساند. این آخرین گل تیم ملی در بازی دیروز بود ضمن اینکه در دقیقه 87 ایران صاحب ضربه پنالتی شد اما این ضربه را پژمان نوری با بی‌دقتی به بیرون زد. قضاوت این مسابقه بر عهده سعید بخشی‌زاده بود.در دقایق 80 و 82 داور مدافع و همچنین دروازه‌بان موزامبیک را اخراج کرد.

مدافع موزامبیک به‌دلیل خطا روی پیام صادقیان به‌صورت مستقیم اخراج شد و دروازه‌بان این تیم هم در اعتراض به تصمیم داور که یک خطا به سود ایران گرفته بود اخراج شد. این در حالی بود که بازیکنان حریف در اواخر مسابقه رو به بازی خشن آورده بودند. گفتنی است که موزامبیک در رده بندی فیفا در رتبه 106 قرار دارد و ایران نیز تیم پنجاه و یکم جهان است.

تداخل لیگ قهرمانان و بازی‌های ملی

کارلوس کی‌روش نسبت به روزهای اول تغییر کرده و مرتب از شرایط فوتبال ایران انتقاد می‌کند. چند روز پیش عزیز محمدی، رئیس اتحادیه باشگاه‌ها درخصوص تغییر برنامه‌های AFC در لیگ قهرمانان آسیا گفت که به کی‌روش اطلاعات نادرست داده‌اند و سرمربی تیم ملی در جریان تغییر برنامه‌ها قرار ندارد. همین موضوع باعث ناراحتی کی‌روش شده و می‌گوید:«عزیز محمدی می‌گوید که به من اطلاعات اشتباه داده‌اند اما آن کسی که اطلاعات ندارد، من نیستم.

با خواندن اظهارات او فهمیدم که به محمدی اطلاعات غلط داده‌اند چون خیلی واضح است که برنامه‌های لیگ قهرمانان با برنامه تیم ملی ایران و دیگر تیم‌های ملی تداخل دارد.» کی‌روش که نگران تداخل لیگ قهرمانان آسیا با بازی‌های تیم ملی است ادامه می‌دهد: «تغییر چندروزه در برنامه مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان نه‌تنها هیچ تاثیری در برنامه‌های تیم ملی نداشته بلکه شرایط را برای ما دشوارتر کرده است.

قرار بود در اردوی تیم ملی به‌مدت 3 هفته بازیکنان را در اختیار داشته باشیم، اما با توجه به این اتفاقات 8روز می‌توانیم ملی‌پوشان را داشته باشیم و مرحله مقدماتی جام جهانی را آغاز کنیم.» کی‌روش در پاسخ به این سؤال که چرا ایران به جای تیم‌های بزرگ با موریتانی و موزامبیک بازی می‌کند، خاطرنشان می‌کند:

«اول باید بردن در زمین را گسترش بدهیم و تا زمانی که تیم ملی نبرد، هیچ تیمی برای بازی کردن ابراز تمایل نخواهد کرد. اگر می‌خواهیم با تیم‌های اسپانیا، آرژانتین، آلمان و... بازی کنیم، این کار را نمی‌توانیم رسانه‌ای انجام دهیم. برای بازی با چنین تیم‌هایی باید در زمین جنگید و موفقیت کسب کرد. این پاسخ به کسانی است که در خواب و آرزو به سر می‌برند و دوست دارند بدون هیچ مشکلی با تیم‌های بزرگ جهان بازی کنیم. من اگر جای کفاشیان بودم یک شماره حساب باز می‌کردم برای کسانی که پول‌های کلان به آن حساب بریزند و من هم آن مبالغ را برای دعوت از تیم‌های بزرگ هزینه کنم تا بتوانیم با بزرگان جهان بازی کنیم.»

کد خبر 168821
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز