همشهری آنلاین: بر اساس نتایج یک نظرسنجی، یک سوم افراد متاهل درباره مسایل مالی به شیوه‌های مختلف دروغ می‌گویند یا حیله‌گری می‌کنند. ۱۶ درصد از خیانت‌های مالی به طلاق می‌انجامد.

Geld

دروغگویی درباره پول و میزان درآمد اثرات مخربی بر رابطه زناشویی یا زندگی مشترک افراد دارد با این‌همه همچنان زوج‌ها به دروغگویی در این باره ادامه می‌دهند.

بر اساس آخرین تحقیقات که نتایج آن در ماه مه امسال منتشر شد، از هر ۱۰ نفر ۳ نفر که متاهل هستند مرتکب دروغگویی مالی، از پنهان کردن خرید گرفته تا ریخت و پاش بزرگ بدون اطلاع قبلی شده‌اند.

این نتایج تحقیقی ا‌ست که توسط موسسه حسابداران رسمی آمریکا و بر اساس نظرسنجی از هزار نفر در اوایل ماه جاری میلادی منتشر شد. بر اساس نتایج این نظرسنجی برخی از افراد در دروغ‌گویی مالی در زندگی مشترک پیش‌تر نیز می‌روند: ۷٪ افراد تشویق‌های مالی کارشان یا برد در بخت‌آزمایی را مخفی می‌کنند، ۴٪ حساب‌های مخفی بانکی دارند و ۴٪ نیز تجربه برداشت مبالغ قابل توجه پول از حساب‌های بانکی مشترک با توسل به روش‌های حیله‌گرانه را دارند.

گفته می‌شود که این نوع پنهان‌کاری یا حیله‌گری، معمولاَ با ضربه شدید به احساسات طرف مقابل همراه خواهد بود. مساله مالی همچنین به تشنج و مجادله در رابطه میان دو طرف می‌انجامد. بیش از یک چهارم یا ۲۷٪ از افرادی که متاهل هستند بیش از هر چیزی (از جمله فرزندان و کار) درباره مسایل مالی بحث می‌کنند. بیش‌تر این بحث‌ها نیز بر سر هزینه‌های پیش‌بینی نشده یا پس‌انداز ناکافی و تفاوت در آن‌چه هر فرد «نیاز» می‌پندارد که باید برای آن سرمایه‌گذاری کرد پیش می‌آید.

بر اساس یافته‌های‌این تحقیق آشکار بودن همه حساب‌های مالی هر یک از طرفین در مقابل دیگری و اطلاع هر یک از طرفین از مخارج و هزینه‌ها تا حد قابل توجهی به کاهش مجادلات مالی می‌انجامد.

اثرات مخرب خیانت مالی در رابطه و تحقیقات مشابه

بر اساس تحقیقات انجام شده خیانت مالی می‌تواند اثرات مخربی در رابطه یا ازدواج داشته باشد. ۱۶ درصد از پاسخ‌دهندگان به یک نظرسنجی مشابه در سال گذشته، گفته بودند که خیانت مالی آن‌ها به طلاق منجر شده است.

به گزارش سی‌ان‌ان و بر اساس این نظرسنجی ۳۱٪ از افرادی که با شریک زندگی خود درباره مسایل مالی حرف می‌زنند گفته‌اند در این امر فریبکاری به خرج می‌دهند. بیش از نیمی از افراد پاسخگو نیز گفته‌اند که تا کنون تجربه پنهان کردن پول یا وسایلی را که خریده‌اند داشته‌اند. ۳۴٪ نیز بیان داشته‌اند که درباره میزان قرض یا درآمد کاملاَ دروغ گفته‌اند. این نتایج نظرسنجی بنیاد ملی آموزش مالی آمریکا در سال گذشته بوده است.

در کنار یافته‌های این نظرسنجی‌ها مشاوران پیشنهاد‌های خود را ارایه می‌دهند. یکی از این پیشنهاد‌ها این است که اگر وارد یک رابطه «بالغانه» می‌شوید، مثل یک فرد بالغ نیز درباره مسایل مالی صحبت کنید. این در حالی ا‌ست که بسیاری حتی در دنیای امروز بدون صحبت واضح درباره مسایل مالی وارد زندگی مشترک می‌شوند. بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۱۴٪ از زوج‌ها که اخیراَ ازدواج کرده‌اند یا در حال ازدواج هستند اصلاَ درباره چگونگی مدیریت مالی صحبت نکرده‌اند.

به گزارش دویچه‌وله، محققین بر اساس یافته‌های این نظرسنجی پیشنهاد داده‌اند که زوج‌ها از بیان سوالاتی نظیر این‌که «ترجیح می‌دهی پول خرج خرید اتومبیل شود یا سرمایه‌گذاری» و یا «ترجیح می‌دهی تشویقی‌های شغلی را خرج سفر کنیم یا پس‌انداز کنیم» نهراسند.

خصوصاَ تاکید می‌شود که پیش از شروع زندگی مشترک مطمئن شوید که آیا همسر آینده شما بدهی دارد و اگر دارد چه مقدار است. همچنین توصیه می‌شود اگر یکی از طرفین امور مالی زندگی را برعهده دارد دیگری را لااقل تا حدی از میزان دخل و خرج زندگی و میزان پس‌انداز خود مطلع نگه دارد.

 

کد خبر 170488
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز