همشهری آنلاین: دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان گفت: اینکه مجلس به حوزه انتخابات ریاست جمهوری ورود پیدا کند یا خیر، خود بحث مهمی است اما ساختار جناحی نمایندگانی که به مجلس ورود پیدا کردند شاید زمینه‌ساز این باشد که بخواهند توجهی به انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند.

سید کمال سجادی در گفتگو با همشهری آنلاین با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه قضیه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم موضوع مهمی است، ممکن است مجلسی‌ها به لحاظ ساختار سیاسی که درون مجلس وجود دارد بخواهند به طور غیرمستقیم به موضوع انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ورود پیدا کنند. به عنوان مثال کسانی که رئیس مجلس می‌شوند همیشه در مضان این گمانه‌زنی رسانه‌ای هستند که کاندیدای ریاست جمهوری هم می‌شوند.

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید از حاشیه‌های سیاسی بی فایده پرهیز کنند، یادآور شد: پرداختن به حاشیه‌ها در شأن مجلس نیست و وقت نمایندگان مجلس را می‌گیرد.

وی در پاسخ به اینکه «آیا مجلس نهم مجلسی با تعدد فراکسیون‌های اصولگرایی خواهد بود» گفت: در انتخابات مجلس نهم چالش‌های مختلفی وجود داشت. این چالش‌ها مربوط به فهرست‌های گوناگونی بود که از سوی اصولگرایان منتشر شد. هر چند اکنون که ترکیب مجلس نهم روشن شده است مجلس در منظر کلی در اختیار اصولگرایان است. لذا می‌طلبد یک فراکسیون بزرگ و اصلی برای اصولگرایان حول محورهایی نظیر انقلاب اسلامی، تبعیت از ولایت فقیه و اعتقاد به قانون اساسی که مورد قبول جمیع اصولگرایان است شکل بگیرد و در عین حال این فراکسیون چند زیرمجموعه نیز داشته باشد تا سلایق مختلف اصولگرایی بتوانند در این زیرمجموعه‌ها سلایق و علایق خود را ارضا کنند.

سجادی در پاسخ به اینکه «عواقب تشکیل چندین فراکسیون اصولگرایی در مجلس چیست؟» به همشهری آنلاین گفت: اینکه به عنوان مثال 5 فراکسیون از سوی اصولگرایان در مجلس شکل بگیرد باعث تشتت بیشتر اصولگرایان می‌شود، تشتتی که به نوعی در مجلس نهم وجود داشت که اگر ادامه پیدا کند زیان‌آور می‌شود.

کد خبر 170340
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز