شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۴
۰ نفر

گروه شهری: نخستین همایش شوراها و مدیریت محلی در افق چشم‌انداز، چهارشنبه هفته جاری در محل تالار ایوان شمس برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری، به‌منظور تشریح اهداف و برنامه‌های این همایش یک کنفرانس خبری با شرکت حسن بیادی نایب رئیس شورای اسلامی شهرتهران و محمد مجابی معاون علم و فناوری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران برگزارشد. بیادی با اشاره به لزوم تحقق اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله نظام گفت: 5 سال از عمر این سند می‌گذرد و همه ارگان‌ها، نهادها، سازمان‌ها و... باید نقش خود را برای تحقق این سند که منبعث از برنامه‌ها و استراتژی‌های کلی نظام است تعریف کنند. بیادی در توضیح اهداف این همایش به تولید و اشاعه و تقویت مبانی و ادبیات نظری در زمینه شوراها اشاره کرد و گفت: از دیگر اهداف این همایش دستیابی به راهبردهای افزایش ظرفیت شوراهاست.

پیش‌تر مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره برگزاری نخستین همایش شوراها و مدیریت محلی گفته بود: این همایش که قراراست 27 اردیبهشت جاری برگزار شود در نوع خود کم نظیر است، زیرا تحقیقات، پژوهش‌ها و مقالاتی در ارتباط با مسائل شورا و به‌طور کلی آسیب‌ها و چالش‌ها و موارد پیشرفته در آن ارائه می‌شود.

مهدی چمران با اشاره به اینکه این همایش توسط مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران و شورای اسلامی شهر تهران با مشارکت دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص و شورای‌ عالی استان‌ها برگزار می‌شود، افزود: چند مشکل اساسی شامل درآمد پایدار، ‌مدیریت واحد شهری، قوانین و جایگاه شوراها در دستور کار همایش قرار دارد تا روی آنها مطالعه و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد تا راهکار لازم ارائه شود. محمد مجابی معاون علم و فناوری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران نیز طی سخنانی به تشریح موضوعات و عناوین نخستین همایش شوراها و مدیریت محلی پرداخت.

کد خبر 170141
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز