همشهری آنلاین: رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با اشاره به اعدام ۹ نفر از تولیدکنندگان و عناصر اصلی ترانزیت شیشه، گفت: گام اول اجرایی شدن قانون مبارزه با موادمخدر محکم برداشته شد.

مواد مخدر قاچاق

به گزارش ایسنا، سردار علی مویدی با بیان اینکه امروز یکی از تهدیدات جدی در جامعه مواد مخدر صنعتی است گفت: قانون مبارزه با موادمخدر صنعتی در سال 90 اجرایی شد و نیروی انتظامی در راستای تحقق اهداف در قانون مبارزه با موادمخدر صنعتی تمام امکانات را به‌کار گرفته تا بتواند به این اهداف دست یابد.

 مویدی با اشاره به تاثیر مواد مخدر صنعتی در جسم و روح افراد افزود: اگر فردی به مواد مخدر صنعتی مبتلا شود، خطرات ناشی از این اعتیاد هم نابودی خودش را به‌دنبال دارد و هم محیط خانواده و جامعه را به خطر می‌اندازد که کشتن و سلاخی کردن پدر و مادر و فرزند نمونه‌هایی از جرائم برخواسته از مصرف شیشه‌اند.

 وی از قتل پدری که به‌ دست فرزندش که مبتلا به اعتیاد مواد مخدر شیشه بود در یکی از استان‌های غربی کشور خبر داد و افزود : فرد معتاد پس از دستگیری در تحقیقات انجام شده معترف شده که پس از مصرف مخدر شیشه پدرش را به شکل گوسفندی دیده که باید او را بکشد و با همین توهمات پدرش را کشته و بدنش را قطه قطعه کرد.

 مویدی با تاکید بر ضرورت آگاهی داشتن مردم به تبعات منفی اعتیاد مصرف شیشه و اعتیاد به مواد مخدر صنعتی یکی از ضرورت‌های امروز جامعه است، افزود: دستگاه‌های متولی این آگاهی بخشی به شهروندان را باید در دستور کار قرار بدهند.

 وی ادامه داد: در سال 90 پلیس مواد مخدر با تلاش مضاعف اطلاعاتی و فعالیت‌های پنهانی که انجام داد توانست باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر را شناسایی و با هماهنگی قضایی کانون این فعالیت‌ها را به خطر انداخت و در این راستا دستگاه‌های قضایی خوشبختانه احکام قاطع و موثری را توسط قضات متدین و دلسوز و شجاع صادرکرد.

 رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا افزود: در راستای هماهنگی بیشتر بین قوه قضاییه و نیروی انتظامی جلسه‌ای در محضر رئیس قوه قضاییه تشکیل شد و پس از ارئه گزارش‌ها، وی نیز رهنمود‌هایی را بیان کردند.

 مویدی با اشاره به پیگیری مستمر فرمانده ناجا، صدور این احکام قاطع و موثر را در راستای هماهنگی بیشتر دستگاه قضایی و پلیس دانست و اظهارکرد: صدور این احکام از نتایج جلسه چاره‌اندیشی معضل مواد مخدر ضنعتی در حضور رئیس قوه قضائیه است.

 وی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در مبارزه قاطعانه و کشف و دستگیری عناصر اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر صنعتی در چند ماه گذشته گفت: نیروی انتظامی در برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ تا ریشه کن کردن این معضل کوتاه نخواهد آمد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه موادمخدر صنعتی در ایجاد مفاسد و معضلات اجتماعی نقش مستقیم دارد، تصریح کرد: یکی از اولویت‌های کاری پلیس مبارزه با مواد مخدر در سال جاری برخورد با افرادی است که منافع شخصی خود را بر سلامت و امنیت جامعه ترجیح می‌دهند.

 مویدی به شهروندان قول داد: به لحاظ حساسیتی که مسئولان دستگاه قضایی و فرمانده نیروی انتظامی در راستای مقابله با مواد مخدر اعم از سنتی و صنعتی دارند با همراهی مردم در سال جاری شاهد توفیقات خوبی در این عرصه خواهیم بود.

 وی اجرای حکم اعدام 9 نفر از عناصر شبکه‌های تهیه و توزیع شیشه را یک اقدام شجاعانه دانست و افزود: این اقدام رضایتمندی جامعه را به دنبال داشت و هشدار به کسانی بود که هنوز در حال و هوای شیطانی و نفسانی خود حرکت می‌کنند.

کد خبر 169828
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز