همشهری آنلاین: با ابلاغ از سوی رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، به منظور شناسایی و معرفی استعدادهای برتر دانشجویان دانشگاه؛ مسئولیت اجراى المپیادها به سازمان سنجش آموزش کشور واگذار شد.

به گزارش ایسنا، به منظور ترویج فرهنگ و تعمیق دوستی و تفاهم با دانشجویان دیگر کشورها(به ویژه کشورهای اسلامی)، سازمان سنجش آموزش کشور مجاز است که مسابقات را با ضوابط ملی و بین المللی برگزار کند.

به منظور شناسایی و معرفی استعدادهای برتر دانشجویان دانشگاه و مراکز آموزش عالی کشور، ترغیب و تشویق دانشجویان به مطالعه و تحقیق، ایجاد انگیزه بیشتر برای یادگیری عمیق‌تر، پرورش روحیه علمی و پژوهشی، دسترسی بهتر مسئولان ذیربط آموزش عالی به ملاکهای مناسب برای بازنگری برنامه های آموزشی دانشگاه ها و دستیابی مناسب به اطلاعات واقعی و سطح علمی و کیفیت آموزشی دانشگاه ها، مسئولیت اجراى مسابقات علمى دانشجویى(المپیاد) به سازمان سنجش آموزش کشور واگذار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، همچنین اعضاء، وظایف و اختیارات شورا و کمیته‌ها و منابع تامین بودجه برگزاری المپیادها با همکاری کمیسیون مشورتی شورایعالی انقلاب فرهنگی و سازمانهای ذیربط تهیه و تدوین و به تصویب دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی خواهد رسید.

کد خبر 169673

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز