چلسی با درخشش بازیکنان پا به سن گذاشته‌‌اش لیورپول را 2 بر یک شکست داد تا فاتح فینال جام حذفی انگلیس شود.

ستارگان چلسی در این بازی دروگبا، لمپارد و البته پیتر چک بودند که در نیمه دوم سرنوشت بازی را به نفع چلسی تغییر دادند. در نیمه اول برتری کاملا با چلسی بود و این تیم با تک‌گل رامیرس به رختکن رفت. لیورپول در نیمه دوم با هدف جبران به زمین رفت، ولی چلسی در همان شروع نیمه دوم کار را تمام کرد. گل دوم آبی پوشان روی پاس عالی لمپارد و ضربه حرفه‌ای دروگبا به ثمر رسید. دالگلیش بلافاصله پس از این گل، اندی کارول را به جای یکی از هافبک‌ها به زمین فرستاد و این مهاجم قدرتمند خیلی زود توانست فاصله را به حداقل برساند. کارول که در این فصل یکی از چهره‌های پرانتقاد لیورپول بود، در این بازی درخشش زیادی داشت و چیزی نمانده بود در دقایق پایانی بازی را به تساوی برساند، ولی پیتر چک ضربه سر محکم این بازیکن را از روی خط دروازه به زیبایی برگشت داد.

این چهارمین قهرمانی چلسی در 6 دوره اخیر جام حذفی است و افتخار بزرگی برای دی‌متئو، سرمربی این تیم محسوب می‌شود. او در شروع فصل دستیار ویلاس بواس بود و با برکناری او به‌عنوان سرمربی موقت انتخاب شد. دی متئو عملکرد موفقی داشت و توانست چلسی را به 2‌فینال مهم برساند. او نخستین فینال را با موفقیت پشت سر گذاشت و حالا امیدوار است با فتح فینال مونیخ، نخستین قهرمانی لیگ قهرمانان را برای آبی پوشان لندنی به ارمغان بیاورد. سیاست ویلاس بواس این بود که نسل جدیدی را وارد ترکیب چلسی کند و بازیکنانی مثل لمپارد و دروگبا را نیمکت نشین می‌کرد.

دی‌متئو اما این بازیکنان را به ترکیب اصلی برگرداند و آنها با درخشش در بازی‌های اخیر نشان دادند که هنوز تمام نشده‌اند. در فینال جام حذفی هم ژنرال‌های قدیمی چلسی سرنوشت ساز بودند و اجازه ندادند هواداران لیورپول برای دومین بار در این فصل در ومبلی جشن قهرمانی بگیرند؛ درست مثل نیمه نهایی لیگ قهرمانان که نقش پررنگی در حذف بارسلونا داشتند.

جان تری از دی متئو بابت اعتمادی که به بازیکنان قدیمی تیم داشت تشکر می‌کند. نخستین کاپیتانی که با یک تیم توانسته 4‌بار قهرمان جام حذفی شود، می‌گوید: «مردم از ما انتقاد می‌کردند که خیلی مسن هستیم، دوران ما تمام شده و متحد نیستیم، ولی ما در لحظات سخت اتحادمان را از دست ندادیم. در 17-16 بازی اخیر تحت هدایت مربی مان نتایجی عالی گرفته‌ایم. بردن این فینال، برای او هم اتفاق خوبی بود. حالا ما لیگ قهرمانان یعنی یک جام بزرگ را در پیش داریم. این جام هدف مالک باشگاه (آبراموویچ) از روز اول بوده است.»

اشاره تری در مورد اتفاق خوب برای دی متئو، موضوع تمدید قرارداد این مربی جوان است. قرارداد دی متئو تا پایان فصل است. قرار بود باشگاه برای فصل آینده به‌دنبال یک نام بزرگ باشد، ولی نتایج خوب دی متئو حالا بحث تمدید قرارداد این مربی را مطرح کرده است. البته او پس از فینال حاضر نشد درباره امضای قرارداد دائم با چلسی موضع‌گیری کند و گفت:« ویلاس بواس هم باید بابت این قهرمانی تمجید شود، چون کار ما در جام حذفی با او شروع شد.

برای بازیکنان هم خیلی خوشحالم. آنها فصل سختی داشتند و با انتقادات زیادی روبه‌رو شدند، ولی با وجود رقیبان سختی که داشتیم پاسخ این انتقادات را دادند.» دی‌متئو اضافه کرد: «از پست خودم که تا آخر فصل به‌عهده دارم کاملا راضی‌ام. بعد از آن رئیس بهترین تصمیم را که به نفع باشگاه باشد می‌گیرد و همه ما به آن احترام خواهیم گذاشت. من با او صحبت خواهم کرد. نگران نباشید.»

کنی دالگلیش، سرمربی لیورپول هم گفت که شروع بد تیمش عامل این ناکامی بوده است:
«‌در برابر تیم با کیفیتی مثل چلسی، نمی‌توانید در شروع 2 گل به آنها بدهید و بعد انتظار داشته باشید که از این بازی به چیزی برسید. ما در نیم ساعت پایانی عالی بودیم، ولی بازی 90‌دقیقه است.» دالگلیش که تیمش در این فصل در لیگ برتر عملکرد پرانتقادی داشته، درباره برنامه فصل آینده تیمش اضافه کرد:« ما دوباره اوج می‌گیریم. تیم‌مان را در تابستان تقویت می‌کنیم و برای رقابت آماده می‌شویم. ما با همین بازیکنان ادامه می‌دهیم و اضافه شدن بازیکنان جدید ارتباطی به نتیجه این بازی ندارد.»

کد خبر 169374
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز