یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شنبه را باید روز خلوت نمایشگاه نام نهاد، حتی خلوت‌تر از روز نخست. برخی از ناشران هم چنین عقیده‌ای داشتند و راهروهای نه چندان پرتردد گواهی بود بر این گفته‌ها.

به گزارش همشهری‌آنلاین برخلاف روزهای پنج شنبه و جمعه که راهروی شبستان و حتی غرفه‌های کودکان ونوجوانان مملو از مراجعه‌کنندگان بود،در روز شنبه نمایشگاه بسیار خلوت بود.

  غرفه گل آقا و دور جدید کتاب‌های فانتزی

در حالی که هشت سال از درگذشت کیومرث صابری فومنی (گل‌آقا) می‌گذرد در پی تصمیم انتشارات گل‌آقا برای ترجمه و چاپ آثار برگزیده جهان در حوزه طنز و فانتزی برای نوجوانان‌، اولین مجموعه این آثار با نامهای آقای بوگندو، بلارت پسری که نمی‌خواست دنیا را نجات دهد‌، قاموس دیو و شرق خورشید غرب ماه منتشر  و در غرفه انتشارات گل‌آقا در راهروی 25 غرفه 26 عرضه می‌شود.

آقای بوگندو کتابی طنز درباره دوستی دختربچه‌ای با آقای بوگندوست که جزو نامزدهای دریافت جایزه رولد دال بوده و توسط رضی هیرمندی مترجم نام آشنای کودک و نوجوان ترجمه شده.

بلارت پسری که نمی‌خواست دنیا را نجات دهد نقیضه‌ای برداستانهای قهرمانی است که سراسر لبخند و شادمانی است و با ترجمه مسعود ملک یاری منتشر شده.

تقابل دنیای دیوها و آدم‌ها موضوع اصلی کتاب هیجان‌انگیز قاموس دیو است که نامزد دریافت مدال کارنگی سال ۲۰۱۰ بوده و با ترجمه علی مصلح به بازار آمده.

شرق خورشید و غرب ماه بازآفرینی افسانه قدیمی و پررمز و راز از مردم نروژ و با ترجمه دلارام کارخیران است.
انتشارات گل آقا از سال ۱۳۸۹تصمیم به انتشار آثاری در حوزه کودک و نوجوان گرفت که توجه به فضای شاد و فانتزی از اولویت‌های آن بود و کتابهای فوق اولین سری این مجموعه هستند که به چاپ رسیده‌اند. گل‌آقا به زودی نمونه‌های دیگری از این آثار را تقدیم علاقه‌مندان خواهد کرد.

کتابهای جدید گل‌آقا را می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی گل‌آقا و یا در ایام نمایشگاه از غرفه گل‌آقا و پس از آن از کتابفروشی های گل آقایی تهیه کنید. ضمنا از ۱۲ اردیبهشت تا آخر اردیبهشت خرید از فروشگاه اینترنتی با ۱۰ درصد تخفیف همراه است و کلیه سفارشها بعد از نمایشگاه ارسال می‌شود.

آشنایی با دستگاه‌های موسیقی و انتشار چاپ تازه‌ای از سرگذشت موسیقی خالقی

انتشارات ماهور که از جمله ناشران کهنه‌کار عرصه موسیقی است،امسال هم در شبستان نمایشگاه حضور دارد و به عرضه کتاب‌ها و سی‌دی‌های تولیدی می‌پردازد. از جمله آثار شاخصی که این انتشاراتی برای نخستین بار در نمایشگاه امسال عرضه می‌کند، شناخت دستگاه‌های ایرانی است که  اخیرا به بازار موسیقی عرضه شده و هم اکنون در غرفه انتشارات ماهور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در شبستان مصلی عرضه می‌شود.

more

محمدرضا فیاض و انتشار شناخت دستگا‌ه‌های موسیقی ایرانی

انتشارات ماهور از جمله ناشران با سابقه و شناخته شده در حوزه موسیقی است که سهمی جدی در انتشار آثار تاثیرگذار در موسیقی سنتی و نواحی ایران و نیز انتشار کتاب‌های بنیادی در زمینه موسیقی داشته است. از جمله تازه‌ترین کتاب‌های مهمی که در غرفه این ناشر عرضه می‌شود،‌می‌توان به چاپ تازه تاریخ موسیقی آکسفورد،  عناصر موسیقی رالف تیورک،به همراه چاپ تازه‌ای از سرگذشت موسیقی ایران روح‌الله خالقی اشاره کرد.

کتاب اخیر در قالب و حروفچینی تازه و به همراه عکس‌هایی که در چاپ نخست این کتاب موجود نبود عرضه شده است.

سه «هزار و یکشب» تازه در نمایشگاه

سه ناشر همزمان نسخه هایی از هزار و یک شب را در نمایشگاه امسال عرضه می کنند که از این میان دو ترجمه تازه از این کتاب آن هم 160 سال بعد از ترجمه طسوجی از جمله ویژگی‌های این کتاب‌هاست. نشر مرکز که سه سال قبل با ترجمه ابراهیم اقلیدی در 18 جلد هزار و یکشب را به صورت موضوعی عرضه کرده بود،این بار همان ترجمه را در غالب شب به شب و در 6 جلد عرضه می کند. در کنار این کتاب ترجمه تازه ای از هزار و یک شب که در چهار جلد و با ترجمه مرعشی‌پور از سوی انتشارات نیلوفر منتشر شده در غرفه انتشارات نیلوفر عرضه می شود. برای این نسخه از هزار و یک شب محمدعلی بنی اسدی،تصویرگر شناخته شده ایرانی بیش از 60 تابلوی اختصاصی از داستان‌های هزار و یکشب را کار کرده است که در لابلای کتاب آورده شده است.

سومین ناشری که با بهره‌گیری از بابک گلشیری به سراغ انتشار کتاب هزار ویکشب رفته است، انتشارات کتاب پارسه است که همان ترجمه عبدالطیف تسوجی را در هیاتی تازه در نمایشگاه کتاب عرضه خواهد کرد.

کد خبر 169343
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز