گروه شهری: برنامه‌های شهرداری در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تشریح شد.

سید محمد هادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران گفت: مجموعه مدیریت شهری برای بیست و پنجمین سال میزبانی تهران از نمایشگاه بین‌المللی کتاب به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویداد‌های فرهنگی، برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده که همزمان با رونمایی از طرح کتابخانه‌های سیار و عرضه کتاب در پایانه‌های شهری اجرا می‌شوند.

ایازی در تشریح جزئیات برنامه‌های بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: میزبانی از بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی اتفاق خوشایندی است که هر سال در دومین ماه بهار شهر را از همه دغدغه ‌هایش جدا می‌کند و عطر دانش و فرهنگ را در آن جاری می‌سازد.

وی ادامه داد: به این مناسبت شهرداری تهران همه عزم خود را جزم کرده است تا بتواند با اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های ویژه فرهنگی علاوه بر ثبت این ایام در ذهن و خاطره اهل فرهنگ فرصتی جهت تحقق اهداف خود نظیر رواج سنت کتابخوانی و بالابردن سرانه مطالعه فراهم کند.

ایازی تصریح کرد: هویت بخشی سیمای بصری شهر، برپایی خیابان گذر کتاب، برگزاری مراسم رونمایی کتاب، جشن کتاب یاران، مسابقه کتابخوانی محله کلمه، تور گردشگری کتاب نور، اجرای طرح پیام کتاب و هبه (اهدای کتاب) عنوان مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری تهران را به‌خود اختصاص داده‌اند که در سطح مناطق 22‌گانه برگزار خواهند شد. معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران از رونمایی از طرح‌های وی‍ژه مدیریت فرهنگی شهر همزمان با بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: همزمان با آغاز ایام نمایشگاه کتاب از طرح کتابخانه‌های سیار و عرضه کتاب در پایانه‌های شهری رونمایی خواهد شد.

ایازی با اشاره به جزئیات اجرای طرح کتابخانه‌های سیار افزود: 2دستگاه اتوبوس مجهز به کتابخانه، سامانه SMS، بلوتوث، WIFI و قرائت‌‌خانه، با همکاری سازمان اتوبوسرانی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب مستقر خواهد شد. این اتوبوس‌ها امکان اتصال به کتابخانه‌های وابسته به شهرداری تهران و جست‌وجوی منابع آن را در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار می‌دهد.


وی عنوان کرد: توسعه کمی و کیفی این اتوبوس‌ها با عنوان کتابخانه‌های سیار در مناطق 22‌گانه و حضور آن محله‌های شهر همچنین مدارس و دانشگاه‌ها به‌منظور بهره‌مندی تمامی اقشار و سهولت دسترسی به فضاهای کتابخانه‌ای در دستور کار قرار دارد و تا نیمه دوم سال‌جاری محقق خواهد شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران ادامه داد: عرضه کتاب در پایانه‌های شهری از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب اجرا خواهد شد و در ایام سال نیز ادامه خواهد یافت. وی گفت: حوزه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با حضور در غرفه کتابسرای فرهنگ در بخش‌ ناشر کودک و نوجوان همچنین یک نویسنده- یک کتاب، به ارائه آثار حوزه مطالعات شهری و فرهنگ شهروندی خواهد پرداخت.

ایازی تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای خود نسبت به اطلاع‌رسانی آخرین اخبار نمایشگاه و نحوه برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های این ایام اقدام می‌کند.وی افزود: با توجه به افزایش سفرهای بین‌شهری در ایام برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ناوگان حمل ونقل عمومی نیز آماده ارائه خدمت مطلوب به شهروندان است.

کد خبر 168489

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز