گروه اجتماعی: فهرست اسامی دفاتر و کارگزاران زیارتی عمره مفرده به همراه زمان پرواز و قیمت هر گروه در تهران و شهرستان‌ها اعلام شد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان حج و زیارت گفت: متقاضیان تا روز سه شنبه  15 اسفند با دردست داشتن گذرنامه بین‌المللی به دفاتر زیارتی مراجعه و نام نویسی کنند.

عبدالله نصیری با اشاره به اینکه اعزام زائران از روز 5 فروردین 86 طی 3 مرحله تعیین شده است، تصریح کرد: با وجود هماهنگی های به عمل آمده ، اعزام به موقع زائران، منوط به صدور به‌هنگام روادید از سوی کشور عربستان  است.

به گفته وی عمره مفرده به 2 صورت 10 و5 1روزه انجام خواهد شد و هزینه عمره به علت نوسانات ارزی و ارتقای کیفیت  حدود 2 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. البته هزینه بلیت هواپیما نیز افزایش داشته است.

به گفته وی متقاضیانی که تا پایان شهریور 1384 در بانک سپرده گذاری کرده اند باید به دفاتر مراجعه و تا 48 ساعت بعد مابه‌التفاوتی را که از سوی کارگزار اعلام می شود به بانک پرداخت کنند.

سپرده گذاران از اول مهر تا 15 بهمن 84 نیز باید به یکی از دفاتری که اعزام آنان از اول   تا 16 اردیبهشت 86 است مراجعه و نام نویسی کنند.

نصیری اضافه کرد: متقاضیانی که از 16 بهمن 84 تا 31 فروردین 85 در بانک سپرده گذاری کرده اند نیز از 17 تیر 86 تا پایان فصل عمره آینده که 14 شهریور 86 است مشرف خواهند شد و اطلاعیه مربوط به آنان نیمه دوم اردیبهشت در مطبوعات چاپ می شود. مهلت ثبت نام برای این افراد 10 روز و مهلت واریز مبلغ مابه التفاوت هزینه سفرشان 72 ساعت تعیین شده است.

پیش از این اعلام شده بود نام‌نویسی از 27 بهمن در سراسر کشور آغاز و اعزام زائران نیز از نیمه اسفند انجام خواهدشد که این چنین نشد و این امر موجب سرگردانی متقاضیان عمره شده بود که  نصیری آماده‌نبودن جدول پروازی را علت تاخیر در نام نویسی از متقاضیان اعلام کرد.

مهلت های تعیین شده برای ثبت نام در شهرها بر مبنای زمان درج فراخوان حج و زیارت در رسانه های آن شهر خواهد بود.

کد خبر 16930

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز