همشهری آنلاین: رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه رأی نیاوردن دبیرکل یا برخی اعضای شاخص این حزب در انتخابات مجلس نهم دلیلی بر ناکامی این حزب نیست، گفت: حزب موتلفه در قالب جبهه متحد اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم شرکت کرد بنابراین پیروزی جبهه متحد در انتخابات، پیروزی موتلفه است.

محمد کاظم انبارلویی در گفتگو با همشهری آنلاین در تحلیل ناکام ماندن تعدادی از اعضای برجسته حزب موتلفه اسلامی از ورود به مجلس نهم گفت: حزب موتلفه اسلامی از اضلاع جبهه متحد اصولگرایان است. پیروزی جبهه متحد اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم پیروزی حزب موتلفه تلقی می‌شود.

رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه حزب موتلفه اسلامی بیش از آنکه دغدغه فرستادن اعضای خود به مجلس را داشته باشد دغدغه حفظ نظام و دستاوردهای انقلاب را دارد، افزود: در عین حال، اعضای حزب موتلفه در سراسر کشور در قالب جبهه متحد اصولگرایان به مجلس نهم راه یافته‌اند. همچنین تعدادی از افرادی که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر به مجلس نهم راه یافته‌اند - از جمله خانم فاطمه رهبر و لاله افتخاری - عضو رسمی حزب موتلفه هستند.

وی انتخابات مجلس نهم را انتخاباتی رقابتی و با نشاط ارزیابی کرد و گفت: آنچه در انتخابات مجلس نهم اتفاق افتاد به علامت عبور از دوگانه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان بوده و این بار رقابت بین اضلاع اصولگرایی بود.

انبارلویی خاطرنشان کرد: این که بیش از دو سوم کرسی‌های مجلس نهم به افرادی غیر از نمایندگان مجلس هشتم اختصاص پیدا کرده است نشان می‌دهد مردم به گزینه‌های بهتر در گفتمان اصولگرایی فکر می‌کنند و خواهان کسانی هستند که بیشتر به خدمت و عدالت می‌اندیشند. بنابراین در مجلس نهم یک مجلس پرنشاط و کارآمد را تجربه خواهیم کرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا دولت به مجلس نهم پاسخگوتر خواهد بود، به همشهری آنلاین گفت: دولت آقای احمدی‌نژاد که زیر چکش نقد نخبگان و نهادهای نظارتی قرار دارد. در گذشته، دولت و مجلس مسائل خود را زیر سقف گفتگوها حل می‌کردند و مردم در جریان گفتگوها نبودند اما الآن این مسائل به رسانه‌ها کشیده شده و شاهد زنده‌ترین بحث‌ها در مجلس هشتم در زمینه نقد و نظارت بر دولت بودیم که البته این گامی مثبت در ارتباط با ایجاد فضای باز سیاسی و نقد سازنده در کشور است.

عضو حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: برآورد ما این است که دولت به مجلس نهم پاسخگوتر خواهد بود.

کد خبر 169251
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز